HTML

Amerika az álmok országa

Minden ami Amerika! Érdekességek, újdonságok, hagyományok, ünnepek és látványosságok na meg boltok. American Dream...

Friss topikok

Címkék

Adwords kampányfelügyelet (1) akciós wellness csomag (1) állatorvos (2) állat patika (1) all más (1) álmok (1) álom (1) amerika (28) amerikában élni (1) amerikai (8) amerikaiak (1) amerikai álom (2) amerikai autó (1) amerikai autók (1) amerikai élet (1) amerikai emberek (3) amerikai ételek (1) amerikai kapcsolat (1) amerikai munka (1) angyalok városa (1) ár (1) aranyos kisállatok (1) áruház (1) autók (1) autómentő (1) autó gumi (1) autó klíma (1) autó kölcsönzés (1) autó lízing (1) autó vásárlás (1) ball (1) BBFermix (1) bbfermix (1) befagyott (1) Beverly (1) beverly hills (1) bicikli (1) bio élelmiszerek (1) Bölcs Web (1) boldogság (1) Bomba gyár (1) Boske (1) Bridge (1) Brooklyn (1) Buda Solar (1) cabrio limuzin bérlés (1) California (2) Celab (1) celeb vagyok (1) célok (1) central park (1) Chicago (1) Click Center (1) család (1) csillogás (1) Dand (1) daninet (1) díjátadó (1) doki (1) Dr. laptop (1) dumálj (1) Eger házi (1) egészség (1) egyszerre több emberrel randi (1) EK partner (1) élet (1) életmód (1) emberek (3) erotika (5) erotikus kereső (1) erotikus történetek (1) estélyi (1) esterpress (2) étel (1) Eu4You (1) fagy (2) Fef Ház (1) Fejér megye média (1) felfogás (6) fény (1) ferxtreme (1) filmek (1) Findict (1) findict (1) Flex Fuel (1) Front Door (1) gála (1) Galpet Shop (1) gátlások (1) gátlásos (1) gazdagok (1) gazdagság (2) gazdi (2) Golden Globe (1) gondolkodás (4) google (1) Gul Hungary (1) gumiabroncs (1) gyerekmonitor (1) gyorsétterem (1) hasznos (1) havazás (6) hawaii (1) ház (2) házi jogorvos (1) hideg (5) hidegrekord (1) Hill (1) Hilton (1) hirek (1) hitel (1) (7) Hopp Múzeum (1) hotel (1) Hotel Matrix (1) hóvihar (3) hozáállás (1) Hungis (1) ibey (1) időjárás (4) íesés (1) induri (1) infók (1) információk (1) ingatlan (1) iseo2013 (1) izomautók mítosza (1) izzó (1) jég (2) jobb (1) jogi lexikon (1) Kalifornia (1) kapcsoalt (1) kapcsolat (2) kastélyszálló-kéked (1) kávézó (1) keleti part (3) Kiadó lakás (1) kisállat (1) KisDuna Ve (1) kis kedvenc (1) Kis Rabló Pub étterem (1) kizárólagosság (1) köd (1) konstrukció (1) kozigkar (1) közlekedés (1) krétamagazin (1) kristálygömb (2) kuponkioszk (1) kutya (6) kutyaeledel (1) kutya daganat (1) kutya onkológia (1) kutya szemészet (1) kutya táp (1) Kutyulva (1) kutyulva (1) Kutyulva Facebook (1) L.A. (1) lakás (1) látnivalók (1) LED (1) lehetőség (1) limuzin (1) limuzin bérlés (1) limuzin bérlés Budapest (1) lízing (1) lopott telefon (1) Los angeles (1) los angeles (2) luxus (4) luxus ingatlan (2) macska (1) mbltrainings (1) medence (1) megvalósítás (1) mentalitás (3) mezőgazdaság (1) Micred (1) micred (1) minőségi ingyen tárhely (1) MSN Club (1) műanyag ablak (1) munk (1) munka (2) munkahely (1) nagy (1) nagyobb (1) nagyváros (1) natúr (1) nepáli földrengés (1) new (1) new york (8) new york ball (1) NE parázz! (1) Niagara (1) nike running (1) nyaralás (1) OMD kami (1) online (1) online tananyag (1) öntözőrendszer (1) Oscar (1) palacsinta (1) pálinka (1) panoráma (1) panoráma online (1) Papír Kút (1) pearsonlongman (3) Pécs (1) pénz (1) pfaff-silberblau (1) politaktika (1) propolisz (1) prűd (1) pspc (1) pspc. (1) randi (1) repülőjegy (1) RFV (1) riasztórendszer (1) romkert Debrecen (1) ruha (1) scifimagazin (1) Se-efk (1) se-efk (1) SE-EFK (1) Sebestyén Balázs labdarúgó (1) SEO (1) sfrshield (1) siker (1) silicon valley (1) sinologia (1) sporttip (1) Starbucks (1) strand (1) szálloda (1) szépség (1) Szép Ginevra (1) szerelem (3) szerelemamerikai kapcsolatok (1) szilicium völgy (1) szilveszter (2) színes képek (1) szobafestés (1) szórólapterjesztés (1) sztár (1) sztárok (1) sztárok ruhái (1) Szub (1) tanulás (1) társadalom (2) technika (1) téli gumi (1) times suare (2) Tour Chance (1) tudjon önről a világ (1) Új Buda TV (1) új év (2) unicornmultipro (1) universumyouthhostels (1) usa (1) utazás költsége (1) Utazás Webring (1) v (1) vadvilág (1) vágy (3) valóság (1) város (1) vásárlás (2) vibrátor (1) Vicces Oldal a Facebookon (1) videó (1) vihar (2) világítás (1) világ tükre (1) villa (1) VPFSZ (1) WebViki (1) web proletár (1) yesminister (1) york (1) zero team (1) zeusz-ase (1) zöldfül program (1) Címkefelhő

Ezt láttad már?

profil8.JPG

biosagok-banner-120_nap.gif

gifff.gif

Ezért akar mindenki Amerikában élni

2014.06.27. 16:04 cityofangels

images_5.jpegMiért akar mindenki Amerikában élni? Ez a kérdés mindenkiben felmerült már, hiszen ha egy fiatalt megkérdezünk, hol szeretne élni 90%, hogy azt mondja Amerikában. De legyünk őszinték mi magunk is szívesen élnénk a nyughatatlan és örökké pörgős USÁ-ban.

Erre a kérdésre én is milliószor kerestem a választ és most megosztom veletek, mire jutottam. Amerika először is csodás, ez vitathatatlan az örökös pörgés, nyughatatlanság mindenkit vonz. Ez természetesen csak a nagyvárosokra jellemző. New York, vagy L.A. éjjel-nappal millió programmal várja az embereket, nem lehet unatkozni. Kevés és rengeteg pénzből is lehet szórakozni, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelő kikapcsolódási lehetőséget. Nem kell milliomosnak lenni ahhoz, hogy az ember jól érezhesse magát, a programok változatossága és sokszínűsége káprázatos.

 

Ha kint élünk egy lakásra is szükségünk van, ez is sokban különbözik a nálunk megszokottól. A lakások jól felszereltek, a mosogatógép, vagy az elszívó nem luxus. Az amerikai konyha eredete is a kis lakásokhoz kapcsolódik, ahol kénytelenek voltak egybenyitni a nappalit a konyhával. Általában félkész, vagy gyorsan elkészíthető ételeket főznek, így nem kell attól tartani, hogy a lakás ételszagú lesz, de persze a modern konyhatechnikai eszközökre is szükség van ehhez. Sokan inkább „szenvednének” egy kis L.A.-i lakásban, mint itthon a nagy családi házban. Ez érthető is! Ne induljunk ki másból csak abból, hogy milyen panoráma tárul elénk ha egy sokadik emeleti lakásban élünk. A családi háznak és a kertvárosnak ugyanígy meg van a varázsa, ez a tipikus álom amire mindenki vágyik. Sok szoba, nagy nappali, kert, gyerek, kutya... ez Amerikában meg is valósítható, míg itthon güzülhet az ember, hogy fenntartsa az albérletét. A bérelt lakások árában benne van a javítási költség is, ha meghibásodik a hűtő akkor nem kell vernünk a fejünket a falba, mert a tulajdonos társaság javíttatja, de általában cserélni.

 

Az Óceán közelsége a másik nagy álom sokak számára. Őrületes élmény a parton a homokban sétálni... vagy ősszel a hullámzó vizet nézni... ezek kissé megfogalmazhatatlan érzések. Ha csak filmekből ismerjük milyen érzés ha a parton sétálva a hajunkat fújja a szél akkor elég nehéz megérteni miért is vágynak rá sokan. A hangulat, a feeling leírhatatlan. Ugyanígy az amerikai szokások, mint a kerti partik, vagy a nagy családi kiruccanások is mesések. Nem anyagi kérdés, hogy áthívjuk-e a szomszédot is egy hamburgerre. Még jó, hogy áthívjuk!

Az amerikaiak folyton mozgásban vannak, nem fecsérlik az idejüket (ez az intelligensebbekre jellemző). A sikeresebbeknek nem a tévénézés a hobbijuk, hanem a kirándulás, az új dolgok megismerése, a kulturális programokon való megjelenés. A tanulás és a továbbképzés is normális akárhány éves is az ember. Nem néznek lököttnek ha 40 évesen iratkozol be egy egyetemre, mert tanulni akarsz. Életre nevelnek! Mostanában sokat hallhattunk arról, hogy Bill Gates és sok más milliomos amerikai se hagy nagy vagyont a gyerekeire, ennek az az oka, hogy azt szeretnék, ha megállnák a helyüket a világban. A társadalom más, a felfogás össze sem hasonlítható az európaival. Az emberek nem sírnak folyton, hogy milyen rossz a sorsuk, nem a kormányt, vagy mást hibáztatnak az életükért. Beléjük nevelik, hogy ők a felelősek magukért, a boldogságukért és a sikereikért!

A munkamorál is más. Egy amerikainak fontos, hogy a cég ahol dolgozik sikeres legyen, mert csak akkor éri meg alkalmazni őt. Ez hazánkban nagyjából úgy néz ki, hogy kibírom a munkaidőt, mert ezért fizetnek... az is hozzátartozik, hogy másak a fizetések, de az egész rendszer a megfelelő mentalitásnak köszönhetően alakult ki. Az embereknek nem csak elvárásaik vannak, hanem azon is elgondolkodnak mi az amit nyújtani tudnak. De a motiváció is meg van, mert a ranglétrán folyamatosan lehet feljebb lépkedni, csak jól kell teljesíteni. Az sem ritka, hogy a főnök megdicsér ha túlórázol... ez nálunk mondhatni ismeretlen. Ebből következik, hogy az álmok megvalósítása lehetséges! Ha jó helyen tanultál, vagy tehetséges és kitartó vagy akkor nem kérdés, hogy sikeres leszel. Dolgozz többet, fejleszd magad és eléred amit akarsz, ez hazánkban annyira azért nem jellemző...

Az álmok országa.... igen, az. Nem csak régen volt az, ma is az! Sokan kezdték a Mcdonald's-ban a munkát és lettek igazgatók, a lényeg, hogy jó légy abban amit csinálsz. Tök mindegy, hogy színész, vagy banki alkalmazott akarsz lenni, a lehetőségek adottak csak tenned kell a dolgod. Mondhatod, hogy Amerikában is vannak munkanélküliek, ez igaz, de az egy másik társadalmi réteg. Aki sikeres akar lenni megtalálhatja a lehetőségeket, hogy az legyen. Munkahelyben nincs hiány. A biztosítás és adó fizetés kötelező, senki nem játszik kiskapura mert nem éri meg.

Az új tévé, vagy bútor nem luxus, mert ez egy fogyasztói társadalom. Mindenből nagyobb, jobb és újabb kell. Az amerikaiak hisznek a technikában, a fejlődésben, míg hazánkban inkább az alternatív dolgokban hiszünk, legyen az kezelés, vagy háztartási praktika. Az amerikaiak a gyors és egyszerű megoldásokra törekednek az élet minden területén és a technikai fejlődést ki is használják.

Csak a saját gondolataimat írtam le a témával kapcsolatosan, statisztikák nélkül, de azt hiszem így sem kérdéses miért akarnak olyan sokan Amerikában élni... A felsorolás hosszasan folytatható lenne, Amerika nem is hasonlítható Európához, más mentalitás, más emberek, más lehetőségek...

Mi a véleményetek a témáról? Ti miért szeretnétek Amerikában élni, vagy miért költöztetek ki?

117 komment

Címkék: amerika álom lehetőség munk mentalitás amerikában élni amerikai emberek amerikai munka

A bejegyzés trackback címe:

https://amerika-ad.blog.hu/api/trackback/id/tr1006434047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2014.06.28. 00:08:28

@TGeri: Kár, hogy a USA nem csak a Centrál Parkból áll... (Ami ugye egy kiemelt terület) Ha ennyire szuper minden, miért ülnek 2 millióan börtönben, és vannak további 4 millióan próbaidő vagy hasonló alatt...

_most_ 2014.06.28. 00:19:18

@Blogger Géza: Géza az a baj, hogy annyit hazudoztál már, hogy szerintem senki se hisz neked, gyanítom inkább az a helyzet, hogy nagyban befolyásolja az USA-ról alkotott véleményed az a tény, hogy az imádott Orbánod nem szívesen látott vendég arrafelé :D

Daniel Chripko 2014.06.28. 00:28:21

Nagyon elmés és korrekt hozzászólásokat olvashattunk olyan emberektől, akik nemhogy az országot, de - valószínűleg - a kerületet sem hagyták el soha életükben.... Saját bevallásuk szerint még sosem jártak az országban, de véleményük az van...hát csak gratulálni tudok a sok okosnak. Nagyon jó kis cikk egy olyan embertől, akinek van valami fogalma az egészről.

Blogger Géza 2014.06.28. 00:37:34

@_most_: Jaj, istenem te Népszava-rajongó, mondj egy hazugságot, amit én írtam.

Ha Orbán hetente utazna az USÁ-ba (bár mi a fenének tenné - amúgy van egy bostoni díszdoktori címe), akkor se változna semmit sem az USA helyzete, sem az én véleményem az USÁ-ról.

sanyix 2014.06.28. 00:39:09

miért akarnak sokan ott élni? Mert ez folyik a tv-ből(és a többi médiumból is erősen), már a szocializmus utolsó évtizede óta, azóta meg mégjobban.

halor 2014.06.28. 00:43:29

Aki amerikában meg tud gazdagodni, az az antarktiszon is. Az usában a legnehezebb az (ottani) átlagtól mondjuk tízszer többet keresni. Még itthon is sokkal könnyebb az átlagfizetés tízszeresét összekalapálni. Azon múlik, hogy van-e szemed ahhoz, hogy észrevedd a lehetőséget. Ha van, bárhol király vagy, ha nincs, bárhol csak a középszer jut.

halor 2014.06.28. 00:44:44

Még annyit, hogy ha egy gazdag és egy szegény embert leteszel a sivatagba pucéron, akkor a gazdag egy év múlva megint az lesz, a szegény pedig szegény marad.

plutonic 2014.06.28. 01:15:19

@Blogger Géza: A "tenyek" feltetelezesek es/vagy tevedesek. Semmit nem tudsz arrol az orszagrol, az a helyzet.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2014.06.28. 02:04:14

@Blogger Géza: "Az USA sok szempontból elég gáz. (szinte mindenhol utálják őket, nagy környezetszennyezők, hihetetlenül önteltek, katasztrofális a nem biztosítottak egészségügyi ellátása stb.)"

1. én nem utálom őket, miért érdekeljen? :)
2. ez az ország méretéből és életszínvonalából következik
3. velünk ellentétben, nekik van mire
4. én úgyis biztosított lennék (bár tudtommal mostantól mindenki az lesz)

Bicepsz Elek 2014.06.28. 02:14:20

Mindenhol lehet jol es sz.rul is elni. Attol fugg mi neked a fontos.
Csecsenfoldon/Nigeriaban stb. rabolhatsz feleseget, de az USA-ban nem. Ha nem fizeted a jo draga biztositast, akkor baleset eseten ellatnak de a kezelesi koltsegre ramehet a hazad(az auto az nekik mint nekunk kb. a TV).
Ami elony:
-meret
-kozos angol nyelv
-apartheid lakoparkok
-fegyverviseles
-olcsosag(auto, markas ruhak)
-jogrendszer
Hatrany:
-nem lesz tapasztalatuk mas nepekkel a relative elzartsag miatt(pl. egy francia(stb.)filmet amerikanizalni kell, hogy eladhato legyen az USA-ban
-tulzasok(regen pl. lincseles manapsag neger-mania)ba eses
-mohosag: tobb fizu->nagyobb haz->tobb kiadas
-tul sok koltozes=gyokertelenseg

rolldog 2014.06.28. 04:58:25

@Blogger Géza: idezet egy kepzeletbeli amerikaitol miert nem elne Magyarorszagon 7 pontban:

1. Kelet-Europai berszinvonal Nyugat-Europai arakkal? Whattafakk! Auto, mint luxuscikk? Benzin 90%-a ado es kurva draga a berekhez kepest? Ezek megbolondultak! Vagy gyalogolnak? :)

2. Ciganygettok, ciganybunozes.

3. Sulyos f@szkalapok (Gyurcsany-Orban) gatlastalanul kizsigerelik a nepet es ezek nemcsak hagyjak es bekajalnak mindent meg asszisztalnak is hozza...lol

4. Merre is van a tengerpart? De valami normalis hegyek legalabb vannak, ugye? Egy pottom kis tavacskara van mindenki beindulva...hahaha

5. ha normalis egeszsegugyi ellatast akarok, akkor ugyanugy fizetni kell, mert az allami szart sem er. Hurra!

6. ha nem a Nemzeti Oligarchakepzon diplomaztal, akkor eleted vegeig a f@sz rossz oldalan fogsz allni/terdelni, tehetsegtol, tudastol, ambiciotol fuggetlenul

7. ennyi alkoholista es ongyilkos nincs a vilagban, mint naluk, depresszios kis nemzet lehet

barkaba 2014.06.28. 05:40:20

Én egyszer kitöltöttem egy kérdőívet (Amerikába költözés ügyben) és fel is hívtak, hogy akkor.....Mondtam, csak próba volt.

Szóval nem mindenki akar Amerikában élni.

barkaba 2014.06.28. 05:47:28

@rolldog:

2. A bűnözés harmada mint az USA-ban.
4. Mondjuk Denverből sokkal messzebb van a tengerpart,. mint Budapestről.
5. A magén sem ér szart sem, csak körülugálnak a rengeteg pénzedért.
6. Ez így jó nagy marhaság.
7. Szerinted. Az öngyilkosság még a bolsik alatt sem volt igaz, ma meg sokadik helyen vagyunk. Az anyagyilkosok száma meg nem is említhető. Nincs ilyen minden évben, sőt van, hogy évekig egy sincs

Sok tudatlanságból és tanulatlanságból adódó marhaságot hordtál itt össze. szerintem épp az ilyeneket várja az USA. Biorobotnak jó leszel. Sőt a legjobb.

Liping 2014.06.28. 06:20:47

Határozottan nem szívlelem Orbánt, de nem, kimondottan nem szeretnék Amerikában élni.

Mihók 2014.06.28. 07:58:52

@halor: Te nem tudod miről beszélsz: A magyar átlagfizetés 6-8x osát símán meg lehet az USA-ban keresni, és a további lehetőságek az igazi meggazdagodásra is inkább ott adottak. Itt diploma nélkül, (nekem OKJs banki szakügyintéző végzettségem van), még bankba sem vesznek fel, mert nincs összehangolva a képzési rendszer, és banki kisegítő állásba itt a R.-nél kínálnak napi 8 óráért nettó 75 ezer körül. Kulizol és egy albérlet pont kijön belőle. Persze, tudom meg lehet élni 43 ezerből is, mondjuk ha nem költesz lakásra, és csövezel valahol, vagy összeköltözöl 2-3an haverokkal. Csak tudod aki már nem 20 éves, szeretne rendes magánéletet egy kis lakásban, ami ha nem tulajdonod, lehetetlen. Ennyit a drága kis Mo-n król.

Mihók 2014.06.28. 08:02:53

Ha az ember megcsinál egy jó diplomát, orvos, közgazdász, ügyvéd lesz, a utóbbi kivételével akkor is végiggürizi az életeté, és lesz egy kis lakása és autója. Vagy felvette a devizahitelt anno 140 Ft körüli árfolyamon és 250-en törlesztheti az azóta még nagyobbá váló adósságát. Itt egyszerűen nem lehet egyről a kettőre jutni, ha csak nem vagy vállalkozó, vagy nincs örökölt tőkéd, amit részvénybe fektetsz mondjuk. De ehhez is érteni kell. Magyarországon meg még egyetemeken sem tanítanak pénzügyi, befetktetői kultúrát. A Bét tart szeminárimumokat mostanában, meg pár bef. szolgáltató. De korábban még ez sem volt.

sanyix 2014.06.28. 08:06:00

amcsik aztán olyan szépek és jók, tudnak veszíteni, nem engednek a sztereotípiáknak, és műveltek is :)
i.imgur.com/4zGwhGB.jpg

Mihók 2014.06.28. 08:07:01

@Barakkah: : Ha az USA dollár elveszti kulcsvaluta szerepét, na bumm. Mi lesz? Gyengülni fog a deviza/valutapiacon a többihez képest, de mint az USA saját nemzeti pénze nem fog kevesebbet érni a nemzeti GDP által kibocsátott termékek esetében, csak importnál. Mo-n a gyenge forint is csak az importált áruk esetében okozott árnövekedést.

Szakura 2014.06.28. 08:19:19

@Blogger Géza: a 35 éves panel elszívója nem az a kategória. A konyhafalon egy lyuk van, általában a szekrényben. De Amerikában én csak elektromost láttam, ezt a mezítlábas megoldást nem. ))))):

Mihók 2014.06.28. 08:22:13

@rolldog: Ott a pont!

Beszélgettem mormonokkal poénból, hogy gyakoroljam egy picit az angolt nativ amerikaiaktól, ők pl. panaszkodnak hogy NÁLUK is drága a benzin. AKkor mi a fuck-ot szóljunk mi? Regisztrációs adó? Behozott kocsikra is? Bankadó, reklámadó? Cigarettakereskedelem, Szerencsejáték monopóliuma? Mind területet megsápolnak lassan, ahol profit keletkezik. Innentől kedve ki a hülye akar ide befektetni akár hazai akár külföldi tőke? Ez utóbbinak vonzó, hogy alacsony bérrel beérő, békásmegyeri panelben lakó busszal járó birka magyart foglalkoztathatnak, viszont a profit jó részét lenyúlja különadóban az álllam, és naponta változtatnak az adózási és egyéb gazdálkodási feltételrendszeren. Így hogy tudnánka hosszútávú beruházásokat tervezni? Mire lerakják egy új gyár alapkövét, már új adóval vagy más szabályozás megváltozással számolhatnak. Kösz, inkább kivonulnak sorban majd. Erre Matolcsy mit mondott a bankoknak: Tessék, itt lehet hagyni bennünket. Ugyanazt, mint Gyurcsány mondta nekünk, birka népnek. Orbánnak már az első éjszaka joga is hiányzik erotikus álmaiban szerintem, és még van rá esély, hogy bevezetik, és lenyomják a torkunkon, hogy: Nemzeti ius primae noctis, csak is a mi érdekünkben, az ország jólétéért kerül bevezetésre. :-)

Szakura 2014.06.28. 08:26:48

@barkaba: 1. A bűnözés harmada az USA-énak, mert mi nem is jelentjük, úgyse törődik vele a kutya sem. Ezért terjed Mo.-on az önbíráskodás. A vidékiek is inkább a gárdában bíznak.
2. Denverhez közel a Sziklás hegység van, lélegzetelállító a panoráma.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.28. 08:35:12

Hülye vagy posztoló, az amerikai középosztály életéből általánosítasz.

Michel Djerzinski 2014.06.28. 08:36:23

@plutonic: onnan, hogy 2 rokonom is él az USA-ban (egyik NY-ban, a másik LA-ben). De ha te tételesen meg tudod cáfolni a dolgot, hajrá, kérem a pontos linket, információkat.

Michel Djerzinski 2014.06.28. 08:38:04

@plutonic: Nem. A te ostobaságod és előítélezed van itt elhantolva. Miért olyan elképzelhetetlen, hogy vannak emberek - köztük velem -, akik egyszerűen nem tudják elképzelni az életüket az USA-ban, nem ajnározzák kritikátlanul Amerikát, független attól, hogy nyilván számos dologban elismerik Amerika erényeit? (Költői.)

Michel Djerzinski 2014.06.28. 08:39:36

@na4: Valószínűleg te egy Y vagy Z generációs, nyáladzó, esetlen kamasz vagy, akinek gőze sincs az amerikai élet és berendezkedés visszásságairól, képmutatásairól. Egyél még sok kenyeret, igyál sok tejet és okulj később!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.28. 08:40:31

@na4:

"Amerika jó hely, az amcsik meg jó fejek."

Konzumidióta barmok, akik terrorizálják és kirabolják a világot.

Készek bárhová bevonulni, ahol olajat vagy egyéb természeti kincset szimatolnak.

És készek bármely két tetszőleges államot egymásnak ugrasztani, hogy utána mindkét félnek szállíthassák a fegyvereket.

Húzd ki a fejed a hullarabló terroristák valagából!

Michel Djerzinski 2014.06.28. 08:42:19

@TGeri: Az optimizmus veszélyes, főleg akkor, ha kritikátlan (hurráoptimizmus). Az optimizmus semmivel sem jobb, előrébb való állapot társadalmi szinten, mint a pesszimizmus. Az előbbi a fogyasztásnak kedvez, utóbbi a kultúrának - megítélés kérdése, kinek mi a fontos.

Az amerikai plebsz nagy része - elnézést - egyszerűen ostoba, bárgyún naiv, reménytelenül elhülyült konzumidióta. Nem előítélet, tény. Amúgy meg minden előítéletnek van alapja.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.06.28. 08:56:22

Először azt hittem, hogy a posztoló csak viccnek szánta ezt az írást, de aztán elszomorodva láttam, hogy ez komoly.
Szeretném leszögezni, hogy voltam már hosszabb időt is az Államokban, így nem csak a levegőbe köpködök/nyalok.
Ahogy látom, a posztoló valószínűleg Los Angelesben él (vagy legalább is Kaliforniában). Ha valóban így van, akkor már borul az egész írás, hiszen az USA leggazdagabb államáról beszélünk, ahol az életszínvonal amúgy is magasabb, mint az USA átlaga. Olyan ez, mintha a Rózsadombról írnád, hogy Magyarország milyen fasza hely. Járt mál már @cityofangels pl Montanában? Vagy Észak-Dakotában? Ott azért nem annyira csillogó az élet. Konkrétan arrafelé is a klasszikus magyar valóságot -csóróság, munka után irány a kocsma- élik.
Mosogató gép, meg elszívó luxus. :D Ember, te mikor jártál Mo.-n? Mosogató gép se megfizethetetlen, elszívó meg még talán 30 éve is volt nagyanyáméknál is :D (nem, nem egy lyuk a falon, hanem ez az elektromos búgós cucc)
Itthon sokan nem arra vágynak, hogy a filmekből visszaköszönő luxust éljék. (Ami amúgy is kamu, hiszen a filmekkel ellentétben nem minden amerikai éli a felső-középosztály életét)
Közel a tengerpart? Kansasből nézve nem is annyira. Hamarabb ott vagyok én Európa bármelyik tengerpartján, mint mondjuk Joe a napsütötte Garden Cityből az Usa tengerpartjai valamelyikénél.
Ami hatalmas pozitívum, hogy ha rendesen lehúzod a munkát, utána senki sem fog baszogtatni , meg tudsz élni így-úgy abból a pénzből, és nem kell attól fosni, hogy holnap kibasz a főnök, csak mert nem tetszik a képed, vagy kell a hely valamelyik pártkatona fiának/lányának/ barátjának. Ezért mennek el itthonról olyan sokat, bár ezért nem kell az Usába utazni, elég csak átlépni a határt Hegyeshalomnál.
Előttem már írták, hogy az emberek hozzáállása az, ami teljesen más. Az biztos, hogy a többség tényleg kedvesebb mint itthon. Bár ott is megfigyelhető, hogy a nagyvárosokban épp úgy leszarják egymást az emberek, de ez a világon szinte mindenütt így van. Viszont sokkal pozitívabbak, és optimistábbak. Sokan itthon jobb körülmények között élnek, mint egy közép-nyugati melós, az mégse kesereg annyit mint sokan itthon. Megreggelizik, elmegy melózni, aztán szétbassza magát az olcsó sörtől és el is telt a nap, de nem sír annyit mint itthon a sok fasz, aki egész nap a kocsmapultot támasztja, és a "húdeszarazélet" mókuskerekében tapos. Arról nem is beszélve, hogy ott tudnak örülni a másik sikerének. Vagy ha nem is örülnek, de legalább nem próbálják visszarántani a saját szintjükre azt, aki egy kicsit többre vitte.
Mint minden országnak, az Államoknak is megvan a pozitív és a negatív oldala. De az biztos, hogy a pozitívum nem az, amit a posztoló idehányt. :D

Megadatott 2014.06.28. 09:02:57

Voltam már kint és szívesen élnék USA-ban.
Nekem tetszett az ország. Jól szervezettnek tűnt, az emberek is normálisak voltak. Kedvesek stb. Most persze az átlagról beszélek (nyilván egy gettóban más tapasztaltam volna :)).
Bármikor visszamennék. Egyedül azért nem laknék ott, mert az összes barátom és rokonom (1-2 kivétellel) itt él.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.06.28. 09:04:52

@Szakura:
nyilván ott minden bejelentenek.:D Sajnos ez csak becslés marad, nem pedig érv.
@Mihók: Azért egy jó diplomával itthon is meg lehet élni. A baj csak az, hogy itthon az a szemlélet, hogy "fiam! eriggy egyetemre, oszt akkor már a sorsod meg van alapozva!" Ha szar vagy abban amit csinálsz, lehet akármilyen papírod, nem fogsz egyről a kettőre jutni.

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2014.06.28. 09:11:32

jó kis írás, és jók a hsz-ek is. :D imádom olvasni, ahogy egyszerű emberek azzal nyugtatják magukat, hogy amerikában már gazdagok lennének, és itthon csak az ország miatt nem :D szinte látom, ahogy megnyugszik az ember, mikor leírja ezt :D jó ez így. nem kell felemelni a segget, nem kell éjszaka tanulni, nem kell hétvégén hajnali 4kor kelni pénzt keresni, stb. megszerezte az okj-t 15 éve, majdcsak bejön. illetve ha nem, akkor lásd fent: ország a hibás. meg orbán is. :D ugyanezek szokták még azt is mondani, hogy a munkalehetőséget nem kiérdemelni kell, mert az JÁR, meg a jó fizetés is JÁR, meg addig is a segélyke is JÁR. az idősebbek gondolták, hogy a nyugati autó is JÁR, meg a kertes ház is JÁR, ma nekik készül a devizahitel mentőcsomag, persze a szemét orbántól :D vigyázzatok, nehogy tanuljatok új szakmát, nehogy gondolkozzatok, nehogy elfáradjatok! :D

halor 2014.06.28. 09:18:35

@Mihók: az usában is a középszer vár rád, ha középszerű vagy. Ott is körülötted mindenki ötször annyit fog keresni, és hiába van 2mm vastag aranyréteg a budi ülőkéjén, a szomszédnak 12 lesz és te lélekben nyomorogni fogsz. Mindenki a saját szintjén nyomorog. Van egy ismerősöm, aki azért nyomorog, mert a gépén leszálláskor és felszálláskor nem tud teniszezni, és 60 mérnök dolgozik a probléma megoldásán. És nyomorog a szenten, stresszes emiatt. Mindenki a maga szinjén nyomorog.

halor 2014.06.28. 09:24:56

@Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr: és ez fordítva is igaz, ha jól csinálod a dolgodat, akkor nem a papír fogja bizonyítani, hogy értesz hozzá, hanem az ajánlóid.

TGeri 2014.06.28. 09:30:01

@Blogger Géza: hogy miért ülnek két millióan egy háromszáz milliós országban, ahol ittas vezetés után is cellában találhatod magad? Talán müködik az igazságszolgáltatás, van elég rendőr, vagy ilyesmi. De aki kint szeretne élni elsősorban nem a börtönök telitetsége alapján dönt...

lilly.alien 2014.06.28. 09:32:24

Megjártam én is Amerikát, a poszt azonban nem tükrözi a valóságot. Ott sem kolbászból van a kerítés, de a hozzáállásuk mindenhez teljesen más.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.06.28. 09:38:10

@megatoner.hu: igazad van, de azt elfelejtetted leírni, hogy a bankok is hibásak, mert felvetették az új kocsira, meg a TVre a hitelt. Há nekem aszt montta a zügyintéző, hogy nulla forintos hitel ez. Most meg járhatok biciklivel.
Na meg a multik is hibásak, mert hasznot akarnak termelni. Rajtam baszdmeg ne termeljen hasznot. Adja a kibaszott sört haszon nélkül. Tegye rá az árrést a műzlire, meg a tonhalkonzervre, azt úgyis csak a gazdagok veszik.
És hibás a főnök is , hiszen egész nap a klímás irodában ücsörög, míg mi, a melósok hetvenezerér' robotolunk, nélkülünk megállna a cég, a kurvaannyát, há nem, Józsi?
A szomszédról meg ne is beszéljünk! Az a köcsög most jött haza Tájföldről, tuti hogy sumákol. Biztos az adóval mókol valamit, nem fizet be a közösbe, azt nekünk meg azér nem jut. Ezértartittezazország!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.06.28. 09:50:05

@halor: Egyetértek. Sajnos itthon sokan úgy gondolják, hogy egy felsőfokú végzettség megszerzése egyenes út a gondtalan élethez. Lehet, hogy negyven éve ez még így volt, de manapság már sajnos nem ez a szitu. Aróól nem is beszélve, ha valaki egy Okj-s végzettséggel gondolja ugyan ezt.

TGeri 2014.06.28. 10:06:33

@Michel Djerzinski: az optimizmus veszélyes? Akkor mi miatt kelünk fel újra dolgozni, alkotni, célokat kitűzni-elérni? Érdemes megnézned:
File:Suicide rates map-en.svg

Szakura 2014.06.28. 10:11:31

@Michel Djerzinski: ha nincs TB- d, ellátnak, ha nem tudod kifizetni, az önkormányzat kifizeti. Bár ez Obama előtt volt, ma más. Szóval nem fogsz meghalni, ne félj

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.06.28. 10:13:48

Meg vannak a hibáik és az előnyeik is.
Mondjuk ott legalább nem jön ki tíz év luxusbörtön után a gyilkos,minr Európa "civilizáltabb" felén.

Paraphone 2014.06.28. 10:45:06

Nívós írás, gratulálok, csak így tovább.

Nem.

gizmo26 2014.06.28. 10:53:26

Meg lelőheted a cigányokat, ha átjönnek e kertedbe csirkét vagy meggyet lopni.

plutonic 2014.06.28. 11:01:35

@Michel Djerzinski: Ezert nem erdemes veled vitatkozni. Masodszor hasznalod a tevedeseidre a "teny" szocskat. Nem mondom, hogy irritaloan ostoba vagy ( bar szeretnem ), csupan vegtrelenul tudatlan, aki masodkezbol kapott, szubjektiv informaciokkal rendelkezik.
Te nyilvan elhiszed, hogy Mo vezeto nagyhatalom, akik utan kullog a nagyvilag.
Persze en vagyok a hulye, hogy idot fecserelek egy emberre, aki ekkora marhasagot leir:

"Az optimizmus veszélyes, főleg akkor, ha kritikátlan (hurráoptimizmus). Az optimizmus semmivel sem jobb, előrébb való állapot társadalmi szinten, mint a pesszimizmus. Az előbbi a fogyasztásnak kedvez, utóbbi a kultúrának - megítélés kérdése, kinek mi a fontos."
Az optimizmus veszelyes?? A pesszimizmus pedig a kulturanak kedvez? :D :D Mintha valami kommunista propagandaanyagbol tanultad volna ezt… :D

pamut 2014.06.28. 12:25:23

Amerika nem a paradicsom, vannak hibái, de kétségtelenül egy gazdag, csodálatos ország.

Az viszont röhej amikor magyarok ócsárolják az USA-t :) Nem is értem miért nem akarnak Amerikából milliók bevándorolni Magyarországra :)

Pipas 2014.06.28. 12:28:45

@pamut: "Nem is értem miért nem akarnak Amerikából milliók bevándorolni Magyarországra :) "

Hát mondjuk az irreális lenne, de én azért találkoztam olyanokkal, akik angliából meg az usából költöztek hozzánk. Sok mindent mondtak, de leginkább azt, hogy nyugodtabb, barátságosabb, élhetőbb országnak gondolják Magyarországot. De persze nem Budapestre költöztek.

betulapendula83 2014.06.28. 12:29:04

Miért alapvetés, hogy mindenki Amerikában akar élni? Ez nekem egy kicsit korlátolt, egós megállapításnak tűnik.

Jártam az USA-ban, igaz, csak egy hónapra. Ahogy Afrikában és Ázsiában is volt szerencsém hosszabb, rövidebb időt eltölteni, illetve számos európai országban. 4 éve élek Nyugat Európában.

Európát sose hagynám el végleg, szerintem ez a legkirályabb kontinens. (Világot látni persze kell, az egyik leghasznosabb dolog.) :)

zobod 2014.06.28. 13:36:03

1. a poszt írója nem élt az USA-ban.

2. Sok amerikai szeretne (Nyugat-)Európában élni. Odavalósi ismerőseim, rokonaim mindig rácsodálkoznak az itteni jóléti államokra (25-40 munkanap fizetett szabi, társadalombiztosítás szolgáltatásai, szociális háló, szavazó centrikus politika stb).

rolldog 2014.06.28. 13:42:15

@barkaba: A 8-ik pontot lefelejtettem:

8. Tul sok senkihazi, ontelt, pokhendi baromarc akik kb. a vilag kozepenek hiszik magukat. Mindenki hulye, tudatlan, muveletlen termeszetesen oket leszamitva. Tematol fuggetlenul, minden masodik mondatuk tartalmazza a `bolsik` szot. Nekik a pornep leterdel es gyurut csokol, a munkaadok konyorognek hogy az ilyen geniuszok nekik dolgozzanak, az orszagok meg egymast szopjak le, hogy nalunk elhessen egy ilyen minimum Gutenberg vagy Galileo kaliberu ember, ugye?

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.28. 13:44:33

Manapság éljük Amerika hattyúdalának korát. Szóval érdemes sietni, még 20 év és vége az amerikai álomvilágban.

Blogger Géza 2014.06.28. 14:16:17

@plutonic: Hát persze. Mindenki hazudik, csak te tudod az igazságot. :D Ez már a jenki pökhendiség?

Blogger Géza 2014.06.28. 14:21:17

@Szakura: Hülyeségeket beszélsz. Az elszívó nem egy lyuk a szekrényben (???) hanem egy elektromos kütyű a konyhában a tűzhely felett. Alapfelszereltség volt már 35 éve az itteni panelházakban is. OK, ha valaki a tanyáról esik be LA-be, annak még egy neonfényes kirakat is a világ csodája lehet...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.06.28. 14:23:26

@maxval, a gondolkodó birca: megnyugtattal
nekem mar 20 ev tok eleg
annyit jegyzek meg meg, ha amerika bedol, akkor europa es kina is
csaxoltam

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.28. 14:35:12

@pamut:

"Az viszont röhej amikor magyarok ócsárolják az USA-t :)"

Tényleg vicces, amikor az 1200 (!) éve létező MAGYAR közösség ócsárolja a jöttment, bevándorló, saját történelem nélküli, az őslakosokat simán KIIRTÓ népség hazáját!

-

"Nem is értem miért nem akarnak Amerikából milliók bevándorolni Magyarországra :)"

Azért nem érted, mert hülye vagy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.06.28. 14:35:15

amugy a szerzo kb 4-5 honapja lehet amerikaban es ez az elso racsodalkozas
ez mindenkivel igy van
ja es bar amerika toronymagasan "egyesultebb" mint europa, azert ne felejtsuk el mekkora kulonbseg van alaszka, san francisco, egy kanzasi kisvaros,, miami, vagy north carolina, es NY kozott
kulonbozo eletformak
a nyelv es a penz kozos
a tortenelem is
es akkor meg nem beszeltem a nepcsoportokrol
spanyol
feher kereszteny
indian
azsiai
spanyol
mind amerikaiak vagyunk, de azert vannak kulonbsegek jocskan

plutonic 2014.06.28. 14:35:25

@Blogger Géza: Nem, en nem tudom az igazsagot, de keresem. Mindenesetre vettem a faradsagot, elindultam es megtapasztaltam nehany helyet, nem pedig linkekbol, grafikonokbol, konyvekbol vagy masok elbeszelesei alapjan ismerem a vilagot.

plutonic 2014.06.28. 14:39:10

@polyvinyl: Perszepersze. A magyarok kerestek egy feher foltot a terkepen es illedelmesen odafaradtak, csendben, nehogy megzavarjanak valakit.
Nepirtas volt, van, lesz. Nem teszi ez helyesse az elkovetett szornyusegeket, de ha igaz a magyarok tortenelme, akkor azt hiszem nem dobalhatunk sarat masokra...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.06.28. 14:49:16

@hagyma: vicces, hogy emberek amerika becsődölésének örülnének. Pár éve is amikor az Usából elindult a válság, szépen megbaszta az egész világot... Szóval ha 20 év múlva Amerika bukik, akkor mi is szopunk. Bár már egy párszor megjövendölték a bukását...

pamut 2014.06.28. 14:56:01

@polyvinyl: Oké, lezárom a versenyt, megnyerted a Nap Hülyéje díjat :)

_most_ 2014.06.28. 14:57:45

@Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr: hát igen, már a szocializmusban is ez volt a szöveg, hogy Amerika hanyatlik, aztán mégis a Szovjetunió omlott össze, pedig az nem is hanyatlott :D

031052 2014.06.28. 15:08:01

hahaha a sok tipikus irigy magyar seggfej itt is megjelent :D

anton.chigurh 2014.06.28. 15:28:38

@polyvinyl:

"Tényleg vicces, amikor az 1200 (!) éve létező MAGYAR közösség ócsárolja a jöttment, bevándorló, saját történelem nélküli, az őslakosokat simán KIIRTÓ népség hazáját!"

Gondolom, amikor a németek, mondjuk Merkel (kb. 2000 év) vagy a görögök (kb. 3000 év) kritizálják a magyar közösséget az garantáltan hiteles lehet,...Ez van, aki korábban jött annak van igaza, mindegy mit mond (ezek szerint a németek, olaszok nácizmus-fazismusába sem lehet sikerrel belekötni).

A jöttment bevándorló szövegre pedig olvasd el pár büszke magyar életrajzát: "dolgos sváb családból származom, ahol a nagyszülők még németül beszéltek egymás közt."

Mindent összevetve a görögök a királyok, olyan régóta figyelnek a helyükön, hogy már nyoma sincs, hogy kit irtottak ki érte, amit ők mondanak az támadhatatlan.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.28. 15:44:40

@anton.chigurh:

Nézd, az USA-t gyakorlatilag a jöttment, hazátlan szerencsevadászok alapították.

Mindig csodálkozom, hogy még az egykori fegyencgyarmaton (Ausztrália) élő leszármazottakba is sokkal több nemesség és tartás szorult, mint az őslakos amerikaiakat kiirtó, Afrikából és Ázsiából rabszolgákat importáló egykori "pionírok" leszármazottaiba.

Az USA egy szemétdomb.

Egyszersmind a legnagyobb, zsidók uralta állam, ahol az egykori "hódítók" leszármazottai maguk is konzumidióta szolgává silányítva nyalják uraik - és Mammon - talpát.

zobod 2014.06.28. 15:48:18

@Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr: éppen ezért nem kell a kapcsolatokat túl szorosra vonni, pont elég annyi belőle, amennyi most van. A tőkepiacok már globalizáltak, pár éve meg is tapasztalhattuk, hogy az usaból elinduló válság mennyire könnyen terjedt át Európára, és okozott jóval nagyobb károkat a társadalmi/politikai struktúrák, gazdasági modelljeink különbözősége miatt. Erre most a két térséget egymástól jobban elválasztó, a köztük lévő kapcsolatokat szabályozottabbá tevő pénzügyi, politikai és gazdasági tűzfalak építése helyett, az USA és az EU reálgazdaságait akarják még integráltabbá tenni a szabad kereskedelmi egyezménnyel.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.06.28. 16:28:14

@Michel Djerzinski: Köszönöm! Eddig nem szóltam hozzá de megkérek mindenkit, hogy az uszítást és az egyes nációk szidását hanyagoljuk...
Egymás szidását úgy szint... nem modizom a hozzászólásod, mert jogos a felháborodásod, de megérlek te se szidj másokat, köszönöm!

Beszélgessünk kulturáltan a témáról. Mindenkinek más a véleménye, megértem és tiszteletben tartom, kérlek tegyétek Ti is ezt!

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.06.28. 16:53:05

@Michel Djerzinski: @polyvinyl:

Bocs, mindkettőt modiztam... szidás nélkül ha lehet! Köszönöm!! Ezt a témát normálisan is meg lehet vitatni nem nációtól függ, hogy mi a véleményetek Amerikáról...

Michel Djerzinski 2014.06.28. 16:56:50

@polyvinyl: Ne, te csak ne írj körbe semmit, inkább menj el egy ideggyógyászhoz mielőbb, aki sikerrel kezeli az előrehaladott paranoiádat, te szánalmas, szerencsétlen kis nímand. A veszteslelkűségből fakadó frusztráció meg a ti fajtátoknál szokás. Ami persze tény, ellene viszont nem tudsz tenni semmit, és ez már súlyosabb baj. Rád nézve. A felviládosodáshoz ész, akaraterő kéne, és a ti fajtátoknál, tespedt panelproliknál, egyikből sincsen túl sok.

na4 2014.06.28. 17:05:51

@polyvinyl: Aztán te mire vagy olyan büszke PVC? Hogy honfitársaid teleszemetelik az erdöket rozsdás hütöszekrényekkel, és lavorokkal? Hogy térdig jârunk itthon az eldobott csikkekben? Hogy a magyarok mindig âtmennek a piroson, mert ök olyan faszagyerekek? Hogy 100 ezer szâmra jelentgeik fel egymást a NAV-nál? Hogy egy nyilvános WC-be bemenni olyan mint az oroszrulet?Hogy ha nyugatra mennek dolgozni, csak a szarmerés jut nekik, mert a világpiacon a többség értéktelen? Nem lenne USA egyetlen betüt nem tudnál ideokádni, mert az Intel, az AMD, a Windows és az iOS stb. mind onnan jön hülyegyerek. Nyilván az az ország sem tökéletes, de melyik az? Inkább jobb lenne magadba szâllnod.

_Neville 2014.06.28. 17:17:04

Kicsit hibás az axióma szerintem, ugyanis pl. az én ismerősi körömben - beleszámítva a kivándorlási szándékozókat - nem igazán népszerű célpont mostanság az USA

cenzuratroll bosszanto 2014.06.28. 17:41:57

@Blogger Géza:

1. Azért nem akartok Amerikában élni, mert ott nem fizetnek orbán seggének nyalásáért. Ti csak itt tudtok érvényesülni és munka nélkül megélni.

cenzuratroll bosszanto 2014.06.28. 17:43:14

@plutonic:

Ha az USA nem indítana 5-10 évente egy világfelszabadító háborút a világ másik felén, már régen bedőltek volna.

cenzuratroll bosszanto 2014.06.28. 17:48:04

@barkaba:

2. Arrafelé lecsukják olyanért az embert, ami itt a narancskommunistáknál felvételi követelmény még szavazói szinten is.

cenzuratroll bosszanto 2014.06.28. 17:51:40

@Mihók:

"Ugyanazt, mint Gyurcsány mondta nekünk, birka népnek."

Gyurcsány ezt az adócsaló fideszeseknek mondta, a fideszes birka népet meg be lehetett hülyíteni a félremagyarázásával.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.06.28. 17:57:00

Amerikába élek. SF. A Marketingje sokkal jobb, mint amlyen valójában. Akkor jó az élet, ha van pénzed. De ha ennyi pénzem van otthon, akkor otthon is jó az élet. Sőt, ennyi pénzzel bárhol jó az élet, még Angolában is.

TGeri 2014.06.28. 18:10:41

@polyvinyl:
Tényleg vicces, amikor az 1200 (!) éve létező MAGYAR közösség ócsárolja a jöttment, bevándorló, saját történelem nélküli, az őslakosokat simán KIIRTÓ népség hazáját!

1200 év alatt IDE jutni, vagy 200 év alatt ODA, melyik nagyobb teljesitmény?

Sajnos, mi magyarok is simán csináltunk szégyenfoltokat a történelmünkre, nem kéne ilyen vehemensen ítélkezni!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.28. 18:11:21

@cityofangels:

Hová lett a kommentem, kicsi USA-fan gyökérke?

Netán ezen a blogon nem lehet leírni azt, hogy "zsidó"?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.28. 18:13:02

@Michel Djerzinski:

Miután a baromarc blogger kimoderálta a kommentemet, amire reagálsz, így csak azt tudom javasolni, hogy szopjátok a metélt faszt, egymással versengve!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.28. 18:17:31

@TGeri:

"1200 év alatt IDE jutni, vagy 200 év alatt ODA, melyik nagyobb teljesitmény?"

HOVÁ jutni 200 év alatt?

A tudjukkik befolyása alá jutni?

A konzumidiotizmus csúcsára jutni?

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.06.28. 18:24:49

@polyvinyl: De azt le lehet, csak any@zni nem lehet... Utoljára kérlek, hogy sértegetés nélkül kommunikálj! Itt nem szokás egymást cseszegetni, normálisan is lehet beszélni...

katolnai 2014.06.28. 18:41:57

a szerző nem említette, h ő miből csinált pénzt, h teremtetett kellemes jólétet maga köré;
hányan kapnak kajajegyet, hány millió ember hajléktalan, hány millióan csöveznek olyan szegényszálláson, ahol a svábbogaraknál csak a bolhák vannak többen;
nem írt az átlag amerikai ostoba tanulatlanságáról, nem említette pökhendi beképzeltségét, sem az agresszív viselkedésre való hajlamát ...
én sokkalta jobb, szebb helyen élek, normális, derék emberek között, olyan helyen, ahol a szerző biztos nem járt, ahova nem kap vízumot. (szerencsére)

Michel Djerzinski 2014.06.28. 18:48:00

@polyvinyl: :D
Örülök. És tudod miért? Mert ideges lettél, mert emelkedett a stressz szinted, és egy kicsivel hozzájárultam ahhoz, hogy egy magadfajta megveszekedett rasszista szubhumán kis féreg előbb meghaljon. Ez így jó, ez így igazságos.

Blogger Géza 2014.06.28. 18:54:11

@cenzuratroll bosszanto: Azért ez már kóros, hogy egy olyan posztról, aminek aztán tényleg semmi köze Orbán Viktorhoz, csakis ő jut eszedbe. Ez valami titkolt homoerotikus vonzalom miatt lehet?

Michel Djerzinski 2014.06.28. 21:19:44

@polyvinyl: akkor vedd ki a seggemből a tied.

2014.06.29. 03:22:52

Jo iras, tobbe-kevesbe korrekt, bar egy kisse tulzoan idealizalt kepet mutat.... Az USA meg mindig egy klassz orszag, es valoban sokan akarnak oda menni, csak a tobbseg nem tud bejutni.
El se kezdtem a kommenteket, mar tudtam, hogy meg fognak jelenni csapatostol az irigysegtol elvakult, rosszindulatu tagok. Es lam. :) Eat your heart out, Rapunzel. :))
Cityofangels kicsit naiv vagy ha azt hiszed hogy az USA-rol tudsz majd pozitivan irni anelkul hogy ne legyen anyazas es fikazas - de az idegeid nyilvan kotelbol vannak, ezert drukkolok neked...

@031052: Eszrevetted te is? :)

@maxval, a gondolkodó birca: Haha, almoggya csak tovabb a szakallas nok kozott, birkuci...

Barakkah 2014.06.29. 04:22:23

Militarizálódó rendőrség, amely, ha épp gyanúsnak tart, bedob pár gránátot a házadba, mindennemű előzetes figyelmeztetés nélkül. Ez is az USA egyik - egyre erőteljesebben kidomborodó - arca:

www.thenewamerican.com/usnews/crime/item/18582-report-militarized-police-treating-citizens-as-wartime-enemies

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.29. 09:10:11

"Miért akar mindenki Amerikában élni?" - nem akar mindenki ott élni. Amerikaiak se mind akarnak ott élni. Ahol most élek, Kelet-Ázsiában, rengeteg expat amerikai van, egyszerűen, mert itt jobban élnek, jobb munkát kapnak, jobb a környezet, tud félretenni, amit otthon nem tudna. Az igaz, hogy ide is a BA vagy MA diplomások, vagy PhD-t végzettek jönnek. Nem a melósok.

Én is éltem USA-ben egy ideig, legálisan tartózkodtam ott, dolgoztam, adóztam is, van Social Security Number-em, jártam suliba is, mellette volt legális munkahelyem, utaztam elég sok helyre, de a posztot olvasva néha az a benyomásom, hogy a posztoló nem élt még ott sose. De talán nem is járt.

"Ne induljunk ki másból csak abból, hogy milyen panoráma tárul elénk ha egy sokadik emeleti lakásban élünk" - na ez mondjuk sok mindentől függ. LA-t kifejezetten nem csípem, embertelen hely, bár az éghajlat rendben van, de a város szerkezete nem embernek épült, hanem autóknak. New York-ban egy kis lakás árát nem termeled ki egyhamar, de még bérlésre se fogja futni.

Ha csak jól akar valaki keresni, egy jó szakmával, akkor se feltétlenül USA a fő célpont, Nyugat-Európától a Közel- és Távol-Keletig sok helyen lehet nagy pénzért dolgozgatni, rendesen élni, félretenni, tervezni.

Én nem egy nagyon kvalifikált munkakörben melóztam anno, vendéglátás. Láttam a melós amerikaiak mindennapjait, azt is, hogy milyen a szabadidejük eltöltése, a kilátásaik, nem egy felemelő dolog. Megélni lehet kis fizetésből is, de pl. gyereket college-ra küldeni, esetleg házat venni sok helyen rémálom.
Míg Magyarországon a Rózsadomb szintű elérhetetlen árú helyek viszonylag kis része az országnak, addig pl. Kalifornia jobb része, New York és jópár keleti parti város megfizethetetlen.
Ja, lehet menni trailer parkba, meg Nebraska-ba, olcsón lakni, csak éppen ott munkád se lesz.

A bűnözés egyes helyeken elviselhetetlenül magas, a munkahelyemen is volt tucatnyi néger (bocs, én nem fogok itt afroamerikaizni, magyarul a néger teljesen korrekt), nos a tucatnyi néger közül szerintem 2-3 volt büntetlen előéletű. Volt olyan, aki emberölésért ült korábban. Nem egyszerű.

Akinek van pénze, az jól él, de ez minden helyről elmondható.

Főiskolás srácok olyan adósságot nyögtek a suli végére, hogy rossz volt belegondolni. Ha nem jó erős középosztálybeli a család, akkor a gyerek olyan loan-nal kezdi az életet college után, hogy öröm nézni. És ott is vannak ám semmire se jó diplomák, amiknél a megtérülés erősen kérdéses.

Én szerettem ott élni, dolgozni, bár minimálbérnél nem sokkal többet kerestem, jól elvoltam, tanultam, fejlődtem, most is hasznosítom, amit ott összeszedtem. De tegyük hozzá, hogy nekem sok mindenre nem volt gondom, ami hosszú távon problémásabbá tette volna a helyzetemet: nem volt gyerekem, nem kellett lakást bérelnem vagy vennem (college dorm), nem kellett a sulira hitelt felvennem. Nem kellett orvoshoz mennem. Egy külföldi ismerős fogfájással kereste fel a fogorvosát, 150 dollárért csak belenézett a szájába és felírt gyógyszert. Semmi más. Szóval ha van pénz, akkor jól tudsz élni, ha nincs, akkor kuka.
Ha ilyen terheket kellett volna kinyögnöm, akkor valószínűleg lefagyott volna a mosoly az arcomról.

Én ha újra mennék, akkor Kanada.

Amit imádok nagyon, az a természet Észak-Amerikában.
De hogy a városok ne lennének unalmasak? Van pár érdekesebb de iszonyat túlárazott város, a többi meg dögunalom.
Melósnak is jobban megéri mondjuk Skandináviába menni vagy máshova Nyugat-Európába.

Elszívó meg mosogatógép... ez Magyarországon is van. Sőt akárhol a világon.

"Az Óceán közelsége a másik nagy álom sokak számára." - ja jártam Hawaii-on is, élveztem a tengert. Tudom, a kurva anyámat... de mondjuk Colorado, Nebraska, Missouri, Kentucky, Texas nagy része, sőt akár Kalifornia nem tengerparti területei, mondjuk ki, az USA nagy része nincs partközelben. Ehhez képest Magyarországról mennyi idő leautózni Horvátországba vagy lerepülni Bulgáriába, Görögországba?

A szomszédot meg bárhol a világon áthívhatod magadhoz.

Csupa olyan dolgot sorolt a posztoló, ami nem Amerika specifikus.
Amit nagyon megtanultam ott, az a professzionalizmus. A hozzáállás.
A bürokráciát, meg az egyszerű megoldásokat nem igazán értem honnan veszi a posztoló, az igaz, hogy a form-ok meg a tájékoztatás szuper, de a hivatalos úthoz ragaszkodás, a szabálybuziság az ott is megvan. Rugalmasságot többet tapasztaltam a magyar közigazgatásban.

"Beléjük nevelik, hogy ők a felelősek magukért, a boldogságukért és a sikereikért!" - ez igaz mondjuk. Ezt tapasztaltam. Meg a nagyon pozitív hozzáállást, a "you can do it" mentalitást. Bár ebből következően építő jellegű kritikát se kapsz ott, csak a széles mosolyt és biztatást, de semmi személyes véleményt, ami esetleg hasznos lenne. Nem ugranak segíteni az emberek, a gondoddal egyedül vagy, tényleg önállóság van, magadért vagy felelős.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.29. 09:19:16

"Az sem ritka, hogy a főnök megdicsér ha túlórázol" - na ez az én munkahelyemen sose fordult elő, de a túlóra mindennapos volt, viszont kifizették, ami Magyarországon nem általános.

"Mondhatod, hogy Amerikában is vannak munkanélküliek, ez igaz, de az egy másik társadalmi réteg. Aki sikeres akar lenni megtalálhatja a lehetőségeket, hogy az legyen. Munkahelyben nincs hiány." - na ez egy hatalmas bullshit duma. Elég sok amerikai munkanélküli van. Ahol én dolgoztam, elég alacsony volt a bérezés. 10 dollár alatti óradíjak. Jó, munka mindig volt, de kurva kemény meló, vendéglátás.
Aki esetleg elveszti a jól fizető munkahelyét az USA-ban és nem talál hamar hasonlót, az hatalmas státuszvesztést szenved el. Mert egy havi 2000 dolláros munkából nem fogja tudni fenntartani a családját. Könnyű nagyot zuhanni, akkor aztán úszik a ház, kocsi, minden.

"Az amerikaiak hisznek a technikában, a fejlődésben", "a technikai fejlődést ki is használják." - na bassz, tényleg? Magyarországon nem? Ezek olyan általános szövegek, amik tényleg nem Amerikához kötődnek.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.29. 09:26:51

Ja, van ismerősöm itt, amerikai, illinoisi, valami kis picsa városból, van egy 2 éves college alatti szintű degree-je, nem sok jövője lett volna az USA-ban. Egyszerűen sose fog hazamenni, mert nem tudna megélni, mehetne krumplit sütni gyorsétterembe, mint a magyar bölcsészek. Most hirtelen belegondoltam, hogy hány képzett, fiatal amerikai expatot ismerek... rengeteget, na ők pl. nem akarnak az USA-ban élni. Majd egyszer lehet, hogy visszatérnek oda, de hogy életük termékeny, fiatal éveit nem otthon töltik, az számomra elég beszédes. Én több helyen jártam az USA-n belül, mint ők, több nemzeti parkot, tengerpartot láttam, mint ezek a főiskolát végzett amerikai fiatalok... nem él minden amerikai szuperjól, nem utazgatnak már az országon belül se csak úgy.

barkaba 2014.06.30. 11:21:47

@rolldog: Csak te vagy tahó szépecsém. Semmiképpen nem "mindenkire" gondoltam. Nem is kéne mindenkire érteni, mikor neked szólt, akkor se ha az neked kényelmesebb!

AK76 2014.07.19. 17:05:20

@na4:
"Az amcsik meg jó fejek"

Muhahahahahaha....:)))) Menj,kérdezz meg erről egy iraki sítát,akit a tökjófej' amcsik megszabadítottak a rémes szaddam rendszertől,hogy aztán kifosztva,anarchiába taszítva rájuk szakadjon az ISIS terrorserege,a mindennapos pokolgépes merényletekkel,kivégzésekkel,keresztre feszítéssel,csonkolással,a Saria árnyékával,csupa csupa tuttisággal együtt,aztán miután megkérdezted mennyire tutijófejek az amcsi srácok,fuss ahogy csak a lábad bírja,nehogy elevenen tépjenek cafatokra...
UI:Irak helyett írhatnék Afganisztánt,Szíriát,Iránt a fullos kereskedelmi embargóval,vagy menjünk vissza pár évtizedet?Nam,Guatemala,Chile,Panama...Jó srácok az amcsisrácok..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.08.05. 00:20:35

Nem olvastam vegig a kommenteket, csak az elso nehanyat, de ezekbol az vilaglik ki, hogy a ket vegletet kepviselik altalaban :) 1. a kommentelo valoszinuleg pozitiv iranyban elfogult, az "ellenabo" pedig negative iranyban. Amerikarol nem lehet altalanossagban irni, ez kb. olyan remenytelen vallalkozas, mint ha valaki Europarol akarna irni altalanossagban. Az USA egy kontinensnyi orszag, 50 allammal, mindegyik allam mas es mas, sot, meg allamon belul is nagy kulonbsegek lehetnek. Egyeni tapasztalatokrol lehet irni, de ez csak egy ici-pici szeletet fogja bemutatni az orszagnak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2014.08.05. 00:23:58

ellenabo = ellentabor :)

btw: a poszt irojatol kerdezem: nem tudom, az USA-ban elsz-e v. csak turistakent jartal erre? nem akarsz a Hataratkelore irni egy posztot es/vagy belepni a kommentelok koze? (ha meg nem regisztraltal:) "elkoptak" az amerikai hozzaszolok, alig paran "kepviseljuk" az orszagot :)
Ezért akar mindenki Amerikában élni - Amerika az álmok országa
süti beállítások módosítása