HTML

Amerika az álmok országa

Minden ami Amerika! Érdekességek, újdonságok, hagyományok, ünnepek és látványosságok na meg boltok. American Dream...

Friss topikok

Címkék

Adwords kampányfelügyelet (1) akciós wellness csomag (1) állatorvos (2) állat patika (1) all más (1) álmok (1) álom (1) amerika (28) amerikában élni (1) amerikai (8) amerikaiak (1) amerikai álom (2) amerikai autó (1) amerikai autók (1) amerikai élet (1) amerikai emberek (3) amerikai ételek (1) amerikai kapcsolat (1) amerikai munka (1) angyalok városa (1) ár (1) aranyos kisállatok (1) áruház (1) autók (1) autómentő (1) autó gumi (1) autó klíma (1) autó kölcsönzés (1) autó lízing (1) autó vásárlás (1) ball (1) BBFermix (1) bbfermix (1) befagyott (1) Beverly (1) beverly hills (1) bicikli (1) bio élelmiszerek (1) Bölcs Web (1) boldogság (1) Bomba gyár (1) Boske (1) Bridge (1) Brooklyn (1) Buda Solar (1) cabrio limuzin bérlés (1) California (2) Celab (1) celeb vagyok (1) célok (1) central park (1) Chicago (1) Click Center (1) család (1) csillogás (1) Dand (1) daninet (1) díjátadó (1) doki (1) Dr. laptop (1) dumálj (1) Eger házi (1) egészség (1) egyszerre több emberrel randi (1) EK partner (1) élet (1) életmód (1) emberek (3) erotika (5) erotikus kereső (1) erotikus történetek (1) estélyi (1) esterpress (2) étel (1) Eu4You (1) fagy (2) Fef Ház (1) Fejér megye média (1) felfogás (6) fény (1) ferxtreme (1) filmek (1) findict (1) Findict (1) Flex Fuel (1) Front Door (1) gála (1) Galpet Shop (1) gátlások (1) gátlásos (1) gazdagok (1) gazdagság (2) gazdi (2) Golden Globe (1) gondolkodás (4) google (1) Gul Hungary (1) gumiabroncs (1) gyerekmonitor (1) gyorsétterem (1) hasznos (1) havazás (6) hawaii (1) ház (2) házi jogorvos (1) hideg (5) hidegrekord (1) Hill (1) Hilton (1) hirek (1) hitel (1) (7) Hopp Múzeum (1) hotel (1) Hotel Matrix (1) hóvihar (3) hozáállás (1) Hungis (1) ibey (1) időjárás (4) íesés (1) induri (1) infók (1) információk (1) ingatlan (1) iseo2013 (1) izomautók mítosza (1) izzó (1) jég (2) jobb (1) jogi lexikon (1) Kalifornia (1) kapcsoalt (1) kapcsolat (2) kastélyszálló-kéked (1) kávézó (1) keleti part (3) Kiadó lakás (1) kisállat (1) KisDuna Ve (1) kis kedvenc (1) Kis Rabló Pub étterem (1) kizárólagosság (1) köd (1) konstrukció (1) kozigkar (1) közlekedés (1) krétamagazin (1) kristálygömb (2) kuponkioszk (1) kutya (6) kutyaeledel (1) kutya daganat (1) kutya onkológia (1) kutya szemészet (1) kutya táp (1) Kutyulva (1) kutyulva (1) Kutyulva Facebook (1) L.A. (1) lakás (1) látnivalók (1) LED (1) lehetőség (1) limuzin (1) limuzin bérlés (1) limuzin bérlés Budapest (1) lízing (1) lopott telefon (1) los angeles (2) Los angeles (1) luxus (4) luxus ingatlan (2) macska (1) mbltrainings (1) medence (1) megvalósítás (1) mentalitás (3) mezőgazdaság (1) Micred (1) micred (1) minőségi ingyen tárhely (1) MSN Club (1) műanyag ablak (1) munk (1) munka (2) munkahely (1) nagy (1) nagyobb (1) nagyváros (1) natúr (1) nepáli földrengés (1) new (1) new york (8) new york ball (1) NE parázz! (1) Niagara (1) nike running (1) nyaralás (1) OMD kami (1) online (1) online tananyag (1) öntözőrendszer (1) Oscar (1) palacsinta (1) pálinka (1) panoráma (1) panoráma online (1) Papír Kút (1) pearsonlongman (3) Pécs (1) pénz (1) pfaff-silberblau (1) politaktika (1) propolisz (1) prűd (1) pspc (1) pspc. (1) randi (1) repülőjegy (1) RFV (1) riasztórendszer (1) romkert Debrecen (1) ruha (1) scifimagazin (1) SE-EFK (1) Se-efk (1) se-efk (1) Sebestyén Balázs labdarúgó (1) SEO (1) sfrshield (1) siker (1) silicon valley (1) sinologia (1) sporttip (1) Starbucks (1) strand (1) szálloda (1) szépség (1) Szép Ginevra (1) szerelem (3) szerelemamerikai kapcsolatok (1) szilicium völgy (1) szilveszter (2) színes képek (1) szobafestés (1) szórólapterjesztés (1) sztár (1) sztárok (1) sztárok ruhái (1) Szub (1) tanulás (1) társadalom (2) technika (1) téli gumi (1) times suare (2) Tour Chance (1) tudjon önről a világ (1) Új Buda TV (1) új év (2) unicornmultipro (1) universumyouthhostels (1) usa (1) utazás költsége (1) Utazás Webring (1) v (1) vadvilág (1) vágy (3) valóság (1) város (1) vásárlás (2) vibrátor (1) Vicces Oldal a Facebookon (1) videó (1) vihar (2) világítás (1) világ tükre (1) villa (1) VPFSZ (1) WebViki (1) web proletár (1) yesminister (1) york (1) zero team (1) zeusz-ase (1) zöldfül program (1) Címkefelhő

Ezt láttad már?

profil8.JPG

biosagok-banner-120_nap.gif

gifff.gif

Ennyibe kerül egy kéthetes Los Angelesi nyaralás

2014.01.19. 22:35 cityofangels

A nyaralást mindenki megtervezi, hiszen ha elutazunk két-három hétre akkor elengedhetetlen, hogy részletes tervet készítsünk és költségvetést. Azért írtam két-három hetet, mert Amerikába nem érdemes kevesebb időre menni, a két hét a minimum szerintem, hogy egy adott hely látványosságait, kultúráját legalább részben meg lehessen ismerni. Másrészt ahhoz túlságosan sokba kerül a repülőjegy, hogy egy hétre elutazzunk. Első uticélunk Los Angeles lesz. Így aki kíváncsi erre az örökké pezsgő, izgalmas, sztároktól hemzsegő városra, az az alábbi számítgatás után el is kezdhet félretenni. :)

Utazás, repülőjegy és papírok

A repülőjegyet érdemes online lefoglalni, jóval az utazás előtt, így elég sok pénzt megspórolhatunk. Már 160 ezer forinttól kaphatunk jegyet, de legalább két héttel az utazás előtt foglaljuk le. Az egy átszállásos járatokra 5-10 ezer forinttal drágábbak a jegyek, de megéri, hiszen a két átszállást azért nem mondhatjuk szórakoztató dolognak. Ezek a kedvező árak csak a tavaszi, őszi periódusra vonatkoznak. Nyáron, a főszezon folyamán 300 ezer forintot is meghaladhatja a repülőjegy ára. Tehát érdemes a főszezonon kívülre időzíteni az utazást. Online könnyen összehasonlíthatjuk az árakat, éljünk ezzel a lehetőséggel, ha ekkora utazásra készülünk. A repülőtéri illeték még megdobja az árat, ezért ennek is utána kell nézni.

Biometrikus azonosítóval ellátott útlevélre szükség lesz. Azt ugye ellenőrizni kell még jóval az utazás előtt, hogy meddig érvényes, mert elég kellemetlen, ha az utolsó pillanatban kell kapkodni a lejárt útlevél miatt. Az ESTA regisztrációról se feledkezzünk meg! Amerikába ugyanis turistaként ki kell tölteni az ESTA kérdőívet és be kell fizetni a 14 dollárt. Ezt online el is intézhetjük, pár kattintással. A biztosításról se feledkezzünk meg, ez ugyanis ilyen hosszú út esetén 8és még rövidebb nyaraláskor is) fontos.

A szállás választás

A szállásfoglalás a következő fontos dolog, amit még az utazás előtti hetekben el kell intézni. Ha már meg van az utazás időpontja és a repülőjegy is, akkor elkezdhetünk szállás után keresgélni. Először is el kell döntenünk, hogy apartmanhotelben, vagy több csillagos szállodában szeretnénk megszállni, esetleg magánszemélyek kiadó lakásaiban, mert erre is van lehetőség. Ha elkerüljük a főszezont, ahogy ezt már a repülőjegy megvásárlása esetén is javasoltam kedvezőbb árú szállásajánlatok közül választhatunk. A következő fontos dolog, hogy Los Angeles melyik részén szeretnénk megszállni. Hollywoodban egyértelműen drágább egy hotelszoba, mint mondjuk a város szélén. Viszont ha távol vagyunk a látványosságoktól többet kell autóznunk, több a benzin költség is, tehát érdemes mérlegelni. A szállásfoglaló oldalakon pl. a Bookingon rengeteg ajánlat között keresgélhetünk. 14 éjszakára két fő részére már 250 ezer forinttól is találunk szobát. Az árak persze a csillagos égig felszökhetnek az igényeinktől és a környéktől függően. Az airbnb oldalán is érdemes keresgélnünk, itt magánszemélyek adják ki lakásaikat. L.A-ben már 20 ezer forinttól találhatunk kiadó lakásokat. A feltételek viszont változóak, van aki csak egy-két hétre adja ki a lakását, van aki rövidebb időre is. Ez a megoldás leginkább azoknak ajánlott akik már több alkalommal voltak az Angyalok városában és szeretnének egy kicsit kísérletezni, új embereket, helyeket megismerni. Összességében számításaim szerint ha egy átlagos, de színvonalas szállást választunk akkor két hétre, két fő részére számolhatunk 350 ezer forintot, de ahogy már az előbb is írtam ennél olcsóbban is meg lehet úszni. Viszont ha már nyaralni megyünk egy ilyen varázslatos helyre, akkor nem a legolcsóbb városszéli hotel mellett döntünk vélhetőleg.

Autó - közlekedés

Ha szeretnénk bejárni a várost és nincs egy kedves helybéli ismerős, aki az autójával furikázna, akkor érdemes autót bérelni. A tömegközlekedés ugyanis L.A-ben nem a legjobb, a buszokra sokat kell várni, a taxi pedig nem olcsó mulatság. Gyalog közlekedhetünk, ha jó helyen foglaltunk szobát és a közelben van a látványosságok egy része. Az autóbérlés két hétre nagyjából 110 ezer forintnál kezdődik, de ez attól is függ, hogy hol bérelünk. A repülőtér közelében több autóbérléssel foglalkozó céget is találunk és sok esetben nagyon kedvező ajánlataik vannak. A benzin költség jóval a hazai alatt van, így ettől nem kell tartanunk. Ha nincs GPS-ünk, akkor az autókölcsönzőben bérelhetünk - és jól is tesszük ha bérelünk, mert L.A-ben könnyű eltévedni, pláne ha először járunk az óriási városban.

Látnivalók, belépők, vásárlás, költőpénz

Most jön a nagy kérdés, mire akarunk költeni. Egy ebéd, vagy vacsora valamelyik híres étteremben elengedhetetlen, még akkor is, ha a szállodában biztosítva van az étkezés. Ráadásul nem azért utazik az ember az Angyalok városába, hogy vacsorára visszaérjen a szállodába. :) A látványosságokról sem akar senki lemaradni, így az egyes helyeken fizetendő belépőjegyekre is gondolni kell. A Universal Studios a kihagyhatatlan látnivalók listáján szerepel! A belépőjegy fejenként 25 ezer forint körül van, viszont ezért az összegért kalandozhatunk a filmek titokzatos és varázslatos világában. Varázslatos hely, ezen nem érdemes takarékoskodni! A felnőtteket is érdekelheti Disneyland, így ha ide is elszeretnénk látogatni ugyancsak 25 ezer forint körüli belépőre számíthatunk. A Walk of Fame is a kötelező megnézni listán szerepel. :) Költségekre itt is számíthatunk,ki tudna ellenállni a sztároknak öltözött utcai árusoknak, akik a CD-ktől kezdve a fotókig mindent megpróbálnak rásózni a turistákra. A Madamme Tussauds Panoptikumba nagyjából 7 ezer forintba kerül egy felnőtt belépő. Ha csoportosan érkezünk, akkor természetesen mindenhol járnak kedvezmények. Befizethetünk városnézésre is ha kíváncsiak vagyunk a múzeumokra és más csodás de kevésbé híres helyekre is. Ez nagyjából 30 ezer forinttól kezdődik, de felső határ nincs. Ne feledjük el, hogy vélhetőleg kísértésbe is esünk és apró emléktárgyakat vásárolunk magunknak és szeretteinknek is. L.A-ben számtalan csodás strand van, ezekre is érdemes ellátogatni, itt ugyancsak lesz mire költenünk a finom ebédektől kezdve a masszázsig számtalan szolgáltatás várja a turistákat. Összességében azt mondanám, ha két hétig szeretnénk Los Angelesben nyaralni, akkor 500 ezer forint költőpénz jól jön fejenként. Persze ennél sokkal kevesebből is ki lehet jönni, de ha az óceán túlpartjára utaztunk akkor vélhetőleg nem azon akarunk takarékoskodni, hogy hová mennyibe kerül a belépő. Persze azért ne a Rodeo Drive boltjaiban vásároljunk, különben az éves keresetünk is kevés lenne. :)

Összegzés

 Ha nem főszezonban utazunk, spórolunk a repülőjegyen, illetve a szállás költségén még akkor is legalább 850 ezer forint/fő körüli árra számíthatunk, de biztos ami biztos alapon nem árt ha egymillió forintot félreteszünk erre az utazásra. Két fő részére pl. egy pár esetében ahol ugye ketten szállnak meg egy szobában azért már kedvezőbb árat is kihozhatunk. De szerintem jobb többet számolni és kevesebbet költeni, mint a nyaralás felénél rájönni, hogy spórolni kell mert nem lesz elég a pénz. Inkább várjunk néhány hónapot az utazással, amennyiben szükséges, de legyen nálunk elegendő költőpénz, hogy idegeskedés nélkül élvezhessük a csodás nyaralást. Ti mit szeretnétek megnézni Los Angelesben? Meséljetek, élménybeszámolók, utazási tervek jöhetnek.

Fotók forrása: lacity.org, luxist.com, exoticluxuryautosrental.com

90 komment

Címkék: amerika hotel nyaralás szálloda strand repülőjegy angyalok városa látnivalók Los angeles utazás költsége

A bejegyzés trackback címe:

https://amerika-ad.blog.hu/api/trackback/id/tr635771158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moTa 2014.01.20. 12:27:53

Kicsit túlzónak érzem az árat. Mi tavaly voltunk New York, Washington, Los Angeles(ugyanazokat megnéztük, mint amiket te is. Titkos tipp: a Madame Tussaud-nál 70 dollárért van olyan belépő, ami oda is és a Universal Studioba is érvényes, ez ~ 20 ezer huf...), Las Vegas, Grand Canyon, Yuma, San Diego egy hónapos túrán. 750ezer HUF/ főre kijött kaja nélkül és nem laktunk gáz helyeken. Ahol lehetett, ott tömegközlekedtünk, sokszor egyszerűbb, mint az autóbérlés. De természetesen autót is használtunk.

MACISAJT 2014.01.20. 12:36:28

"Ti mit szeretnétek megnézni Los Angelesben?"

Leginkább a Szent András-törésvonalat.

Winter is coming 2014.01.20. 12:41:44

Árakhoz nem tudok hozzászólni, mert én egyedül utazva lényegesen olcsóbban ki tudtam hozni mindent, igaz kocsit nem béreltem és inkább tömegközlekedtem, vagy belvárosban gyalogoltam (New York, Philadelphia)

Ami szerintem még fontos, az az időjárás.
Évszaktól és helytől függő, hogy milyen meleg van, és mekkora a páratartalom. Főleg a keleti-nyugati parti nagyvárosokban.

Ha zuhog az eső két hétig, akkor még kocsival sem olyan nagy buli várost nézni, hát még gyalog, vagy szabadtéri látványosságoknál.

Ha csak simán meleg van, és magas páratartalom, akkor még mindig bejátszhat, hogy tökig leizzad az ember.

Bizonyos látványosságoknál érdemes akár hónapokkal előbb is elolvasni a honlapjukat, lehet, hogy időpontot kell előre foglalni (ami lehet 2-6 hét is) vagy olyan biztonsági előírások vannak csomagokra-tárgyakra, amik miatt nem engednének be minket, és kellemetlen visszakullogni a szállodába lepakolni, majd újra elmenni adott helyre.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.20. 12:53:39

@moTa: Nagyon jó áron utaztatok. Azért írtam magasabb összeget, hogy biztos ami biztos alapon inkább többet számoljunk mint keveset, mert elég gáz a nyaralás felénél rájönni, hogy kevés a pénz. De lehet, hogy csak nekem van biztonság mániám. :) A tömegközlekedésre kb. mennyit költöttetek?

@Winter is coming: Igazad van, az időjárás is nagyon fontos. Szakadó esőben sem gyalog, sem autóval nem a legjobb a városnézés. Egyedül utazva, Te szerveztél meg mindent? A belvárosban a gyaloglás élmény lehetett, gondolom nem unatkoztál egy pillanatig sem :)

moTa 2014.01.20. 13:12:43

Mi is fölé szoktunk lőni, de elkezdtük fél évvel előtte szervezni és mindent rögtön ki is fizettünk előre, így ott már minimális volt a költség. Ami gázos volt, hogy feleségem csomagját elkavarták londonban és így kb. új truhatárat kellett neki venni, mert az utazásunk utáni 8. héten találták csak meg... Amit ebből tanultunk, hogy ne legyen külön "apa" és "anya" bőrönd, hanem fele-fele arányban kell pakolni:) A tömegközlekedésre már nem emlékszem, de olyan kb. hazai BKV árakkal kell számolni. New Yorkban és Washingtonban pl. autót sem béreltünk. LA-ben is pár napig megvoltunk tömegközlekedéssel, Metroval bárhova eljutsz. Konkrétan a Chinese Theater előtt van egy megálló:D Csak akkor béreltünk autót, amikor mentünk nagyobb távolságokra, vagy nekiindultunk a sivatagnak.
A Hollywood sign az igazi kicseszés, 2 órát bandukoltunk felfelé a hőségben, de csak mögé lehet felmenni. A titkos tippünk az az LA városháza. Ingyen fel lehet menni a tetejére és belátni az egész környéket. Nagy királyság.:)
Egyébként most tervezünk nyárra egy Chicago - Niagara - San Francisco - Nemzeti parkok - Salt Lake city körutat, kb. ugyanennyi költségvetésből.

lappaj 2014.01.20. 13:23:20

Nah pontosan ezért hiszik azt az emberek hogy amerikába csak a hipergazdagok jutnak el, és gondol rá a 'pórnép' elérhetetlen célként.... 2 hétre egymillió/fő?? Ne haragudj de ez nevetséges! 2011ben kerek két hónapot töltöttem a barátnőmmel az USA-ban, ráadásul a főszezon közepén júliustól szeptemberig, és bejártuk kis túlzással az egészet New Yorktól- San Franciscoig majd vissza Miamiba. Tömegközlekedtünk ugyan a keleti parton, de aztán bérelt autóval mentünk Tennessee államtól egészen San Franciscoig, jókat ettünk, aludtunk buliztunk, semmire nem volt panasz. És most figyelj!!! Repjeggyel együtt (Budapest-New York; hazafele Miami-Budapest, és egy belföldi San Francisco-Miami) fejenként kb 3-3500 dollár között jött ki a vége ami akkori árfolyamon számolva (185Ft/dollár) kb 650ezer forint, de még mai árfolyamon számolva se éri el az egymilliót.. 2 hónapra... Az egyetlen amivel egyetértek hogy utána kell járni a dolgoknak! Pl ha közvetítő oldalon bérelsz autót (pl kayak.com) és nem közvetlenül a bérlő cégtől akkor akár 25-30 dollárt megspórolhatsz/nap. Ugyanez igaz a szállásra, repjegyre, mindenre...stb..stb..Vagy ha nagyobb távolságot teszel meg az autóval (1-2000 mérföld) akkor megéri nem a teljes útra bérelni az autót hanem ketté szedni a távot és két külön autót bérelni, akár ugyanattól a cégtől, de így nem számolják fel a 'visszaszállítás' díját ami nagyobb távoknál akár ezer dollár is lehet. Mi például 4500-5000 mérföldet autóztunk és ehhez 5 autót használtunk, így a távolság miatti extraköltséget egyszer sem kellet megfizetnünk. Ezek a kis trükkök bár hosszas utánajárást és némi talpraesettséget igénylnek, de mindenképpen megéri foglalkozni velük ha megfizethető áron szeretnénk eljutni Amerikába.

ProAc 2014.01.20. 13:37:11

Az árakat kicsit én is túlzónak érzem, de szó se róla, el lehet ennyit is simán költeni.
Ha valaki Amerikába vágyik és autót bérelne, javaslom a usrentacar.co.uk oldalt. Már többször használtam és nagyon jó tapasztalataim voltak. Szinte minden nagy kölcsönzőcég kínálata megtalálható náluk és az árai jóval kedvezőbbek, mint közvetlen vásárlásnál. Nem utolsó szempont, hogy az alap árban lévő biztosítás is igen korrekt.
L.A. egyébként pont az a város, ami nem hiányozna, ha többet nem látnám. Egyszer jó volt, de igazából nincs egységes arculata, hangulata. Azok közül, ahol eddig jártam, New York, San Francisco, Las Vegas, Miami, New Orleans és még sok másik is jóval érdekesebb volt. Ha a környékre vágysz, menj inkább Vegasba, majd onnan fedezd fel a Canyonokat (Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, és ha már ott jársz, Mexican Hat felett muszáj felmenni a kaptatón és onnan megnézni a Valley of the Gods-ot (tinyurl.com/kth6rx9). Olyan látványt én még sosem láttam és örök életemre elkísér. Még most is beleborzongok. Sajnos a streetview nem tudja visszaadni azt az élményt, amit az alattad 400 méterre elterülő völgy fentről nyújt. Nekem ezek után a Grand Canyon már kevésbé volt izgalmas, főleg a rengeteg turista miatt.
LA-re szerintem elég 2-3 nap és sokkal tartalmasabb lesz az a 2-3 hetes kirándulás.

Dr.Démonmac1 2014.01.20. 13:51:37

Magában Hollywoodban (városrész neve) is lehet olcsóbb apartmant kifogni O:) kell hozzá utánajárás az igaz. Érdemes buszbérletet szerezni, ha az ember 1 hétnél több időt szándékozik ott eltölteni.
Érdemes az úton útfélen felbukkanó prospektusokból eltenni néhányat, elolvasni, hogy mi van ráírva a blokkok hátára, mert egy csomó kedvezményhez lehet jutni.
Rengeteg látnivaló van L.A.ban.
Santa Monicát, Venice-t, Malibu-t mindenképpen ajánlom. Esetleg egy Bev.Hillses buszkörút:)

Dr.Démonmac1 2014.01.20. 13:52:55

Szerintem egy fél év is kevés oda, ha mindent meg szeretnénk nézni/kipróbálni.

Pamuk 2014.01.20. 14:23:44

Azt kell mondjam a kezdő utazóknak, ennyi pénzből rengeteg kibaszott jó vakációt össze lehet hozni.
Nem azért, mintha a cikkben leírt környéken ne lenne rengeteg látnivaló, de ha nekiindulsz, és még nem láttál világot, mi a francnak repülöd át a fél golóbist? Mert hollywood ott van? vagy mert sok mozit néztél?
Először is kibaszott drága oda repülni. És unalmas. Persze hazajönni is, de az már más tészta.
Szóval hacsak nem vagy állati nagy sznob, jobban teszed, ha szétnézel a környéken, úgy 4 órányi repülőútra. Rengeteg jó helyet fogsz találni. Persze a szondoboknak nem tudok mit mondani....

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.20. 14:44:17

@moTa: Ez a bőrönd elkeveredés nem semmi. De legalább lett szép új ruhatár :) Jó ötlet amit írsz, mármint közös bőröndbe pakolni. :) Az idei nyaralásotok nagyon jól hangzik! Ti szervezitek az egészet, vagy utazási iroda? A titkos tippetek jól hangzik! :) L.A-t a magasból látni mesés!

@lappaj: Nem akartam senkit elijeszteni az utazástól, nem csak a gazdagok juthatnak el Amerikába. De legyünk őszinték, nem lehet annyiból kihozni mint egy görögországi nyaralást... Igazad van, ki lehet hozni kevesebb pénzből is, azért írtam többet, amint már párszor említettem, hogy biztos ami biztos alapon az ember ne maradjon pénz nélkül a nyaralás közepén. Másrészt az is számít, hogy mennyi dolgot vásárol össze a turista, könnyű kísértésbe esni. :) Az autózással kapcsolatosan nagyon jó tippeket adtál, köszi!

@ProAc: Mindenkinek más tetszik Amerikában, tény, hogy rengeteg csodás hely van, L.A. csak egy a sok közül, amit látni kell. 2-3 hét szerintem lazán eltölthető L.A.-ben, de persze más városokban is, ízlés kérdése. :) Viszont gyönyörű helyeket ajánlottál, köszi! :)

@Dr.Démonmac1: Egyetértünk, sok a látnivaló és egy fél év is kevés lenne! :) Utánajárás szükséges, különben sok mindenről lemarad a turista és spórolni is akkor a legkönnyebb, ha a kedvezményeket is vadássza az ember.

@Pamuk: Nem csak a sznobok utaznak Amerikába, számtalan varázslatos hely van amit érdemes megnézni. Szerintem a környező országokban is vannak csodás látványosságok, de azért egy amerikai utazást sem érdemes kihagyni. Többe kerül, tovább kell rá spórolni, de annyira más világ, hogy érdemes megnézni és nem csak a filmrajongóknak. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.20. 14:51:29

Kissé túlzónak tűnik az ár, ennyi pénzből nyáron, főszezonban lehet egy hónapot kihozni Amerikában körbeutazva.

moTa 2014.01.20. 14:57:39

@cityofangels: Mindent mi szervezünk.
Repjegy: Orbitz.com - anno a malév csődjénél tök ingyen elintézték nekünk az átfoglalásokat, nem is tudom mi lett volna, ha közvetlenül a malévnél foglalunk...
Autóbérlés: www.rentalcars.com/ - ez volt a legolcsóbb, szintén teljesen korrektek.
Szállás: booking.com és barátai
Az útvonaltervezést pedig ismerősök, net és könyvek alapján csináljuk meg.

Arra is válaszolnék, hogy Amerikába csak sznobok mennek. Ez egyrészt nem igaz, másrészt pedig a repjegyen kívül semmivel sem drágább, mint máshova elmenni, akár Európán belül is(Pl. Las Vegast hozom fel mindig ilyenkor: egy kaszinóban laktunk a Stripen éjszakánként 5000 huf-ért...). Az viszont igaz, hogy a távolság miatt nem érdemes 2 hétnél rövidebb időszakra menni.

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.01.20. 15:02:39

kurvara nem erdekel az usa, foleg nem a nyugati parti bekepzelt, nagypofaju sudribunkok

mojoking77 2014.01.20. 15:41:25

@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke: Akkor mi a pek retkes picsajanak irtal ide.
Ird meg a lecket inkabb, nehogy megbukj felevkor...

Drago Brutic 2014.01.20. 15:44:19

@moTa: Szerintem összehasonlíthatatlan. Nyaralni Európába átlag egy hétre megyünk, gondolom ez az átlag. Ennyit tudok megfizetni 3 fős családnak. A cikkben főszezonban említett 1 db USA repjegy árából kb. A repkedő összegek teljesen elméletiek a számomra. Félreértés ne legyen, nem irigykedek, de azért nehogymár ugyanolyan elérhető legyen, mint egy átlagnyaralás.

mojoking77 2014.01.20. 15:48:25

@cityofangels: Bocs, de kicsit elnezted a Universal Studios arait. Az erosen $79 korul van, ami igen csak messze jar az altalad vazolttol.
Autotszinten lehet berelni a hotwire.com-on, akar $20 alatt is mar, ez megin kb $300/2 het+benzin.
A latnivalok tekinteteben pedig eleg pongyola leirast adtal. Szot sem emlitettel a California Scienece Center-rol (gondolom nem eleg kool az Endeavour ursiklo), cserebe beirtad a kimondottan gyenge Madame Tussaurd-ot, ami arnyeka sincs a londoninak, sem a kulonbozo beach-eket, vagy a belvarost, egy seta vegett. A Sunset-et, vagy, ha mar autot bereltel a cars&cafe's-t Irvine-ban. Picit osszeszedetteb irast, ha szabad kerni, ha mar tanacsot akarsz adni a kiutazoknak.. Amugy az otlet jo, csak a kivitelezesen kell meg egy cseppet csiszolni

Marty Mcfly 2014.01.20. 16:56:53

@mojoking77:
egyetértek! nemtom, honnan vette a posztoló az árakat, de hogy LA-ben biztosan nem vt még, a hótt ziher!!!

zdyzs 2014.01.20. 17:01:43

Én sem értem minek menne valaki LA-be két hétre. Ha már átrepülte az óceánt, olyan sok minden van amit meg kell nézni. Már magán Kalifornián belül is csak a nemzeti parkok (Yosemite, King's Canyon, stb) vagy a híres tengerparti út kihagyhatatlan. De mindenki maga döntse el, szerintem LA maximum két nap (+ Universal és/vagy Disneyland-ben amennyit akar valaki eltölteni).

@Pamuk: Persze, négy óra repülőútra is nagyon sok szépet lehet látni. De van amit csak Amerikában lehet, és nem kell ahhoz sznobnak lenni, hogy meg akard nézni. Én például a nemzeti parkok elképesztően gyönyörű látnivalóira gondolok, a Yosemite vízesést például másutt nem fogod látni, mamutfenyőket sem és még sorolhatnám.

Szerintem az USA-ban utazni sokkal olcsóbb mint Európában. Feleségemmel kettesben három hetet és több mint 8000 km-t autóztunk, és kevesebbe került mint a következő évben 10 napos nyaralásunk Ausztriában. A Grossglochner gleccser megtekintéséért többet fizettünk, mint Amerikában az összes nemzeti parkba egy évig érvényes belépőért ketten. Ki is használtunk, 8 nemzeti parkot néztünk meg.

Foglalni sem kell előre, ha nem bánod, hogy motelekben laksz, ott mindig van szállás. A Motel 6 például egy olyan lánc, ami szinte mindenütt van. Megnéztem, most például LA-ben két főre 60 dollárért van szoba nyáron, az kevesebb mint 200ezer forint két hétre. (Vö 250ezer a poszt írója szerint)

A Booking.com-ot egyébként is el kell felejteni, 25-30%al drágább, mint ha direktben foglalnál. Amerikában végképp nem használnám semmilyen körülmények között sem.

Marty Mcfly 2014.01.20. 17:06:34

A Universal St és a Disneyland kb egy és ua. A disneyland valljuk be őszintén korhatáros alulról és ez kb 14 évet jelent. A Universal ennél sokkal izgalmasabb...
A benzin olcsó. (kb fele annyi, mint itthon) Autóval utazni olcsó.

truthful.shepherd 2014.01.20. 17:33:26

@cityofangels:
háromszor is elhangzott, hogy "elég gáz a nyaralás felénél rájönni, hogy kevés a pénz"

Erről az a véleményem, hogy annak akinek egy kéthetes út során gondot okozhat pár 10 v. 100e forint extra, annak k.rvára nem való (két fővel számolva) másfél-két milliós nyaralás.

Egyébként kösz az infot, valami hasonlót tervezek és jó volt látni előre, hogy kb mire készüljek.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.20. 17:39:42

@moTa: Kíváncsi leszek az élménybeszámolótokra! :) A sznobokkal kapcsolatosan szerintem bárhol lehet nagyon sokat költeni és meg lehet úszni ésszerű összegből is a nyaralást. Egyértelmű, ha az ember átutazza a fél világot többet költ, de ettől még nem csak a sznobok mehetnek a világ másik részére nyaralni. :)

@mojoking77: Köszi a kritikát! A látnivalókat nem akartam bezsúfolni egy posztba, de arra is sor kerül külön bejegyzésben. Csak ötlet volt, hogy ha valaki utazni akar, akkor nagyjából mi az amit el kell kezdeni szervezni jóval hamarabb. A kivitelezésen csiszolok és továbbra is örömmel fogadom az építőjellegű kritikát! :) Universal Studios ár is attól függ, hogy jár rá kedvezmény, vagy nem, számtalan olyan belépőt lehet kapni ami több helyre érvényes, így olcsóbb stb. Megpróbáltam közép árat számolni, semmiből nem a legolcsóbbat, vagy legdrágábbat.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2014.01.20. 17:41:22

850k-ért két hetet dekkolni egy egy olyan városban, amire három nap is sok, igazán remek ötlet! Csak a miheztartás végett, ennyiből lehet kihozni egy három hetes Kilimandzsáró mászás - tanzániai szafari - ugandai gorillales programot. Persze ha valakit az a tudat izgat fel, hogy összefuthat akár még Billy Zane-nel is, akkor hajrá...

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.20. 17:44:59

@truthful.shepherd: Igazad van, ha gondot okoz pár tízezer, akkor nem való egy ilyen hosszú és költséges út, de szerintem azért nagyjából mindenki megpróbál előre tervezni, spórolni stb. A későbbiekben majd megpróbálok bővebb infókkal szolgálni és részletesebb árakkal.
Az említett mondat azért hangzott el többször, mert sokan azt mondták, hogy kevesebb pénzből is ki lehet hozni. Persze, hogy ki lehet, de közép árat számolva, ami még nem egy luxus nyaralás, de nem is a legszerényebb szerintem kb. ennyi. Örülök neki, ha találtál valami hasznosat a cikkben! :)

Bellagio 2014.01.20. 18:22:41

@zdyzs:

Hogy miert megy valaki LA-be ket hetre?
Na akkor egy kis lista a latnivalokrol:

- Beverly Hills
- Walk of Fame
- Hollywood
- Chinese Theater
- Santa Monica
- Venice Beach
- Malibu
- Long Beach
- Santa Barbara
- Newport Beach
- Universal Studios
- Warner Bros Studios
- Century City
- Downtown
- Staples Center
- Angels Stadium
- Dodgers Stadium
- Mulholland Drive
- Sunset Boulevard
- Melrose Avenue
- Griffith Observatory
- UCLA
- California Science Center
- Hollywood Bowl
- Getty Center
- 3rd Street Promenade
- Walt Disney Concert Hall

Ennyi latnivalora ha kenyelmesen nem rohanva szeretned megnezni, nem eleg egy het.

...es akkor a tengernyi etkezesi lehetosegrol meg nem is beszeltem.

Bellagio 2014.01.20. 18:27:06

@"the dragon":

Kulonbozoek vagyunk. Engem nem annyira mozgat a termeszet, mint inkabb a nagyvarosok, metropoliszok. Engem az tolt fel, ha szamtalan ember vesz korul, nem maganyosan bamulom a semmit a Kilimandzsaro tetejen.

Le tud nyugozni egy Grand Canyon vagy egy Monument Valley, de egy varosokat magaba foglalo roadtrip-et tobbre ertekelek.

kék madár 2014.01.20. 18:49:28

ez az ar iszonyatosan el van tulozva, a felebol siman ki lehet hozni. 2200 dollar koltopenz ket hetre? Szallast napi 60 dollartol (2 fore) es kocsit napi 25 dollarert siman talalni.
Hianyoznak az ertelmes tippek, pl. hogy ott az Ocean a vilag egyik legjobb szorfos kulturajaval, olcso es kivalo mexikoi ettermek, a vilag LA ugyancsak a vilag 2-ik legnagyobb perzsa es koreai varosa, hogy a tengerparton ingyen szorakoztatnak Venice beachtol Newportig, es fokent, hogy 14 napot strandolas nelkul eleg ertelmetlen Los Angelesre szanni. Remelem senki nem ez alapjan fog tervezni mert ez azert erosen mellement.

onlame 2014.01.20. 19:04:43

Két hét a nyugati parton, négy ember, egy Chevrolet Traverse LT (fullsize SUV), Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, plusz Grand Canyon, PCH, Zion nemzeti park, meg sokminden más:

- Fejenként 445 ezer forint. Repjeggyel, kocsival, fullos biztosítással, kajával, belépőkkel, esti ivászatokkal, szállással, mindennel (csak a shopping nincs benne :P)

Van kérdés? tudunkelni.hu

Amúgy LA-ben konkrétan 100 dollár alatt fizettünk négyen éjszakánként Marina Del Reyben az óceánparttól 1 perc sétára.

Egyébként mi a halált lehet 2 hétig LA-ben csinálni????? 3 napnál tovább nem bírnám ki. :) Akkor már inkább San Diego, San Francisco... Még Vegas is jobb két hétig. :P

kék madár 2014.01.20. 19:14:50

"Egyébként mi a halált lehet 2 hétig LA-ben csinálni?????"
ha meg nem voltal Los Angelesben 3 napig akkor talan nem tudod elkepzelni, hogy a nagy budos semmit. : ) A legnagyobb baj LA ket hettel a kozlekedes, napi fel napot allsz a dugoban es annyi ido alatt mar tenyleg SD es SF is joval tobb latnivalot kinal

átlátó 2014.01.20. 19:23:36

... egy jó étteremért, meg a madam tüsszót is illetően valóban hiányokat pótló volt ez a remek írás.

zdyzs 2014.01.20. 19:30:44

@Bellagio: Szép a felsorolás, szerintem még ha ezeket mind megnézed, akkor sem tudsz 5 napnál többet tölteni ott (kivéve persze a Universalt a Warnert meg Disneylandet). Nekünk legalábbis a starndok nélkül lista közel fele "megvolt" bő 2 nap alatt, még kajáltunk is két nagyon előkelő étteremben is - nos legfeljebb erős közepesre tudnám értékelni a teljesítményüket, még szerencse, hogy nem mi fizettük

A stadionok belevételén jót derültem, már 20 éve sem értettem hogyan gondolhatják komolyan az amcsik, hogy egy stadion látnivaló. De biztos van akinek az.

De egyerértek veled, biztosan van mit csinálni ott két hétig. Ugyanakkor sokkal, de sokkal, de sokkal érdekesebb dolgok vannak már a közvetlen környéken is (ezt persze amerikai méretben képzeljük, ahol 150 mérföld még a szomszédságot jelenti)

És ha nyüzsgő nagyvárosok érdekelnek, melegen ajánlom Indiát (Mumbai, Delhi, Kalkutta), ennél több emberrel nem találkozhatsz egy helyen! :-)))

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.20. 19:32:14

@Bellagio: Köszönöm! :) Sokan azt mondják, hogy 3 napnál többet nem lehet L.A.-ben eltölteni... szerintem még két hét is kevés, de legalább nem egyedül vagyok ezen a véleményen. Abban is igazad van, hogy mindenkinek más az ízlése, így mindenki máshol szeretne nyaralni, de van választék :)

@kék madár: A látványosságok stb. külön posztba mennek, ezt írtam már az előbb is, nem akartam egy bejegyzésbe zsúfolni mindent. Szerintem a látványosságok, strandok alapból 3-4 bejegyzést kitöltenének. :) Áruljátok már el nekem miért nem jön be sokaknak L.A? Ez a 3 napnál tovább nincs mit ott ücsörögni már annyi mindenkitől elhangzott, annyira azért nem nevezhető unalmas városnak. :)

@onlame: Van kérdés, hogy csináltátok? :) Jó a szervezőképességetek az biztos! Egy tipp, a beállításoknál meg tudod adni, hogy a weblapod linkje megjelenjen a hozzászólásaid mellet. Csak azért javasoltam, mert így nem kattintható a link.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2014.01.20. 19:39:04

@Bellagio:

Elfogadom, hogy valakinek álmai netovábbja, hogy elvesszen az arctalan, hömpölygő masszában, de egyrészt, egy ilyen élményért nem kell Los Angelesig menni, másrészt meg léteznek olyan nagyvárosok is, melyeknek van karakterük, száz évnél idősebb látnivalóik, stb....

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.20. 20:01:28

@onlame: Megnéztem az oldalt, nagyon tetszik! :) Érdekes élménybeszámolókat írtatok az tuti, nem szokványos, de jó. :) Az airbnb-ről mi a véleményed, olvastam, hogy ott találtátok az egyik szállásadót. Társkereső, ezen sírva röhögtem, annak is nevezhetjük, de valójában nem az, vagy én maradtam le valamiről? :D

kék madár 2014.01.20. 20:08:37

@cityofangels: most hulyen pislogok, tele van latnivaloval az irasod. Nem mondtam, hogy nem lehet eltolteni 2 hetet Los Angelesben, 20 evet is el lehet, de ar-ertek aranyban nagy hulyeseg ket hetet megprobalni latnivaloval megtolteni, mert annal szazszor ertelmesebb: Palm Springs, Big Bear Lake, San Diego, Santa Barbara, Death Valley, etc. es ugyanugy 2-3 orara van mint LA egyik vege a masiktol. Ha utaztal mar es eltoltottel 2 hetet egy varosban, es nem napozassol toltottel a felet akkor te is tudod, hogy ket hetig a vilagon nincs olyan varos, ahol a varoson belul tartalmasan meg lehet tervezni egy programot.

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.20. 20:15:31

@cityofangels: Egyszerű a képlet.

renatlcars.com-on foglaltunk autót. Itt csak fizetés után derül ki, hogy melyik cég, cserébe viszont ingyen kaptunk egy tank benzint, SATNAV csomagot, CDW-t és LDW-t. Standard SUV-ot foglaltunk (Jeep Grand Cherokee), de kaptunk free upgrade-et. 120 ezer-ért két hétre, és minannyian vezethettük az autót (igen +3 sofőr). Kiegészítő felelősség biztosítást alkusz cégnél kötöttünk, mert autókölcsönzőnél drága.

szállásra: expedia, priceline, airbnb. Airbnb-n szereztünk szállást LA-be is többek között. Éjszakánként átlagosan 35 dollárra jöttünk ki fejenként, de San Francisco 3 éjszakára annyi volt mint a megelőző 9 éjszaka. 3 éjszaka kiételével városban aludtunk, ami drága. Vegasra mindig van akció valahol. Ott aludtunk egyedül szállodában, mindenhol máshol motel vagy airbnb. San Franciscoban a Fishermen's Wharfnál laktunk egy fogadóban.

repjegy: kayak.com. Itt a legolcsóbb, minden megoldás fent van, és nincs közvetítői díj. Így is sanos 195 lett a repjegy, ha időben vettük volna, 180-ból kijön. Budapest-Amsterdam-Seattle-LasVegas, vissza San Francisco-Detroit-Amsterdam-Budapest volt a legolcsóbb.

Napi egyszer ettünk étteremben. Főleg Meki, Taco Bell, Wendy's, IHOP, Subway játszottak, néha egy-egy klasszikus diner vagy steakhouse. Persze legolcsóbb egy WalMartban, vagy Trader Joe's-ban (keleti parton Aldi :P) bevásárolni. Grillcsirke, szenyák, stb.

Reggelink mindenhol benne volt az árban. Többnyire all you can make pancakes vagy gofri, piritós, kávé.

De a blogon leírtunk mindent. ;)

Tény, hogy Universal Studio meg Disneyland nekem már megvolt korábban, úgyhogy az most kimaradt, de az is csak 20-20 ezer forinttal dobta volna meg kb.

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.20. 20:17:33

@cityofangels: Airbnb a legjobb találmány. Olyan mint a couchsurfing, csak fizetsz azért, hogy ne kelljen a szállásadóval lógnod. ;) Viszont olcsóbb mint a szálloda vagy motel, de általában jobb helyen van és tisztább. Tesóm Rómában volt így, egyszer New Yorkban is így akartam lakni, de inkább ingáztam, mert volt céges szállásom New Jersey-ben.

tlvajferi 2014.01.20. 20:48:06

hát
elolvastam én is, egy jó tanácsot kerestem, de nem találtam benne
mármint, aki átrepült LA*ba,az ne jöjjön vissza!!!!!!!!!!

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.20. 20:55:01

@kék madár: A látnivalókat azért írtam, mert az előző hozzászólásodban írtad, hogy "Hianyoznak az értelmes tippek" és ebben igazad van. :) Az is igaz, hogy a város közelében lévő helyeket is érdemes megnézni, két hétbe bőven belefér, Palm Springs is a kötelező látni kategóriába tartozik. :) Jogos, ha napozással szeretné tölteni az ember a nyaralást, akkor Görög, vagy Horvátország megfelelő hely, ezért nem kell átutazni a fél világot. Tehát nem vitatkozom, mert egyetértünk, csak fura volt, hogyan azt írták, hogy legfeljebb 3 napot érdemes L.A.-re szánni. Szerintem különleges hangulata van, ami ha elvarázsolja az embert, bőven el tud sétálni, nézelődni, új helyeket felfedezni heteken keresztül... de az is igaz, hogy egy ilyen költséges út esetében érdemes a környéket is megnézni, sőt lehetőség szerint minél több programot szervezni.

@Áron Gergely Hamvas: Szuper jól megszerveztétek az utazást! Az oldalatok pedig remek! Olvasó leszek az tuti, nagyon bejön ez a laza stílus :) Az Airbnb-t egyszer ki kell próbálnom, poén lehet :) Ráadásul nagyon jó árakat találtam az oldalon.

kék madár 2014.01.20. 21:12:04

@cityofangels: szerintem Budapest is nagyon jo varos es kulfoldieknek 4 nap 3 ejszakat szoktam javasolni, ami alatt eleget latnak de meg nem unjak - ha nem jott be nekik 3 nap alatt akkor is sok erdekeset latnak : )

másik oldalon 2014.01.20. 22:15:53

Én jövőre tervezek egy ilyen utat kettesben, autóval a keleti partról a nyugatira, ha valaki tud ilyen leírást (linket) akkor ne tartsa magában.
3-4 hétre tervezek "mindent látni szeretnék" ami út közben van. Tipikus NY-LA útra gondoltam, tehát ha valaki tud ilyet, ki vele, linkeljen bátran.

Shopping 2014.01.20. 22:32:25

@Ikukám: az pont jó lesz, mert mire megismernéd a környéket, már mész is tovább. elég felületes út lesz--csak szólok

Shopping 2014.01.20. 22:34:39

@Ikukám: arról nem is beszélve, hogy ha a bérelt autónál más lesz a drop off location, mint a pick up, akkor számolj vele hogy felszámítanak extra 3-400 dollárt, mivel nekik vissza kell majd vinni a kocsit NY-ba.

másik oldalon 2014.01.20. 22:39:40

@Shopping: Hát megmondom őszintén nem fog a 3-400 dolcsi földhöz vágni, egyébként is egy Corvette-t szeretnék lehetőleg roadster kivitelben, ha már homár....
....de nem szeretnék 5 autóval menni, mert többre tartom az pénznél az erre elbaltázott időt, és az autókölcsönzős népség értetlenkedését, és minden leadás-felvételnél a szenvedést.
A baj csak az hogy a neten 02-3 órás guglizás után sem találtam Corvettet. De ha valaki tud ilyet az se tartsa magában. Jó a sima is, de ha Targa tetős, vagy Roadster akkor az lenne a nyerő.

másik oldalon 2014.01.20. 22:45:31

@Shopping: "az pont jó lesz, mert mire megismernéd a környéket, már mész is tovább. elég felületes út lesz--csak szólok "
Nem is akarok belemerülni az amerikai életstílusba. Nem érdekelnek többek között a stadionok, és az éttermek a shoppingolás és a Disneyland sem, továbbá a tipikus papundekli amerikai faszságok sem mint pl kisvelence és Eiffel torony Las vegasban, én utazni szeretek, és az utazás közben néhány óra nekem bőven elég szétnézni 1-1 helyen útközben. Nem akarom megismerni -általában- a helyi múzeumok kínálatát, és a steakhouse sem az én világom, de érdekelnek a természeti csodák, és a monumentális látványosságok.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2014.01.20. 23:10:29

@cityofangels: Sétálni azt nem nagyon lehet ott, mire átmész az úton, az is fél óra. Nincs is gyalogos, csak a homelessek. Meg hova? Kimész az egyik exiten, aztán igyekszel nem megállni a drogos kurvák között, a köv. exitnél meg lakópark. Többet biztos nem megyek oda, egy nagy falu az egész. SF, SD tényleg sokkal faszább, a határnál még homokdűnék is vannak, Vegas meg ráadásul egy olcsó hely. Már ha nem játszol. Mondjuk szerintem az egész ország egy trágyatenger.

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.20. 23:28:50

@Ikukám: Ha mindenképp NY-LA távon gondolkozol akkor két opció jut eszembe hirtelen:

1. New York - Boston - Niagara - Toronto - Chicago, és onnan végig a Historic Rt 66-en Santa Monicáig. Garantáltan öröm és mámor lesz megérkezni a mólóra az út végén. Menet közben St. Louis, kis Kansas, Oklahoma, Texas, Új-Mexikó, Arizona, Kali. A 66-os mentén elég sokminden van 100-200km körzetben. Bazinagy kráter, Mojave sivatag, Grand Canyon, én letérnék Vegas felé (meg ugye Hoover-gát), Santa Barbara, illetve San Diego az kis kitérő, de nem vészes. Monument Valley, Valley of Gods, Horseshoe Bend kicsit arrébb van, de ha ráérsz, akkor belefér az is. Grand Canyonból ha nem a turistaparadicsom érdekel, akkor északról érdemes kerülni, az északi perem nekem jobban tetszett, illetve akkor Utah-ban még meg tudod nézni a Bryce Canyont, meg Ziont is. Meg ha már ott vagy a "környéken", akkor Death Valley is gyönyörű minden évszakban.

2. NY-tól végig (nem I-95), végig le a keleti parton, Philadelphia (kitérő: Atlantic City, Ocean City), Baltimore, DC, Richmond, Norfolk, Észak és Dél-Karolina már szinte mediterrán, pálmafás, utána jó kis vad Dél: Georgia. Onnan le egészen Miamin át Key Westig (USA legdélebbi pontja, szinte át lehet köpni Kubába :P), vissza Tampa felé, fel Alabamába (vad Dél megint), kis Missouri, onnan New Orleans, végig a Mexikói-öböl partján Corpus Christi-ig. Ott éles kanyar északnak, ha nem akarsz valamelyik drog kartell áldozatául esni. :) Egészen a 66-osig, ahová még ott Texasban becsatlakozhatsz.

Szerintem ez a második itinerary kicsit izgalmasabb. Az elsőben kicsit sok a Kansas meg Oklahoma. :) Ott nem sok érdekes dolgot látsz, pláne ha nem érdekel az amerikai életérzés.

Magyar nyelvű leírást szerintem max. Rt 66-ről találsz, erről a másodikról legfeljebb angol nyelven. Illetve ha végigbarangolod kicsit az utat térképen, akkor minden városról amit érintesz érdemes olvasni, hogy mi minden van a 100km-es környezetében. (pl. Wikitravelen meg Tripadvisoron).

Egyébként részletes útitervet magadnak érdemes készíteni, mert a legtöbb útikalauz számodra 75-80%-ban kuka, az alapján amit írtál...

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.20. 23:53:46

@Ikukám: Egyébként ha már kifizetnél 8-10 ezer dollárt egy Corvette bérlésre (ami még csak nem is Roadster), akkor inkább vegyél egyet a keleti parton és add el a nyugati parton. Kevesebbet buksz rajta :D

Budgetnél van Chevy Corvette, de autókölcsönzők nem foglalkoznak régi modellekkel, szóval '67-es roadsterről ne nagyon álmodj, max valami szar 2010-12-eset kapsz :D

2014.01.21. 01:24:05

Volt szerencsém Kaliforniában eltölteni egy évet, szerintem - ha nincs ott valami fontosabb dolgod -, akkor nem érdemes oda menni. :D

2014.01.21. 01:56:35

@Bellagio: A Venice Beach-en jót röhögtem. Velencében voltál már?

kék madár 2014.01.21. 01:57:58

@Shopping: "mivel nekik vissza kell majd vinni a kocsit NY-ba"
nem szoktak a kocsikat visszavinni, csak felszamolnak erte. Odaviszik a kocsit ahol igeny van ra.

kék madár 2014.01.21. 02:02:26

hamar tenyleg probalunk hasznosat is hozzaszolni:
a repuloteren 10-50%-al dragabb az autoberles, ha 3 napnal tovabb kell, erdemes egy taxival elmenni az elso kulvarosi autokolcsonzoig

amerea 2014.01.21. 06:13:37

kar, hogy csak a lenyeg nincs benne: hogy lehet tizezreket sporloni a kocsiberlesen, a biztositason, mire kell figyelni a hoteleknel, hol erdemes felmerni, berelni...

amerea 2014.01.21. 06:14:56

@little troll: kiveve, ha szereted a termeszetet es korbeneznel egy kicsit a kornyeken.

amerea 2014.01.21. 06:20:29

@Áron Gergely Hamvas: a pasim nyaron megtette az utat, nagy vonalakban NYC, NJ, PA, West Virginia, Ohio, Indiana, Illinois, Missouri, Iowa, Nebraska, Colorado, Wyoming, Utah, Nevada, California.. kb 5-6 nap volt. kihegyezve az `amerikai eleterzesre`

másik oldalon 2014.01.21. 07:12:53

@Áron Gergely Hamvas: " Egyébként ha már kifizetnél 8-10 ezer dollárt egy Corvette bérlésre (ami még csak nem is Roadster), akkor inkább vegyél egyet a keleti parton és add el a nyugati parton. Kevesebbet buksz rajta :D

Budgetnél van Chevy Corvette, de autókölcsönzők nem foglalkoznak régi modellekkel, szóval '67-es roadsterről ne nagyon álmodj, max valami szar 2010-12-eset kapsz :D "
Na azért a Corvette nem olyan drága autó, hogy 10k dolcs legyen 3 hére, mivel 30k az egész, és a kölcsönző még ebből kap legalább 20%-ot.
Régi Vette nem kell, nem vagyok én ócskás :P
Nekem az új kell, az sem baj ha most jelenik meg. Nem tudom USÁban hogy van de itt nem tartanak 1 évesnél idősebb autót magukra valamit is adó kölcsönzők.

hekhekhekhekkinen 2014.01.21. 08:27:11

Akinek számolgatni kell, hogy mennyi készpénz van még a bőröndben, az inkább maradjon otthon a panelben és stoppolja meg a nadrágját, mert kilóg belőle a segge.
Meg amerika mi? Faszom.

moTa 2014.01.21. 08:55:33

@Drago Brutic: Természetesen családdal már más. Mindenkinek más a preferenciája. Én mindenképpen el akartam jutni ezekre a helyekre, mielőtt jön a család. Több, mint 2 évet spóroltunk rá és egyáltalán nem bántam meg. De már azt is alig várom, hogy ha jönnek a gyerekek és leautózunk a horvát tengerpartra, az is egy élmény. Mindenki más élethelyzetben van.

moTa 2014.01.21. 08:58:29

@Áron Gergely Hamvas: Szia!
Tudnál küldeni egy elérhetőséget a motarulez@gmail.com címre? Lenne pár kérdésem:)
Köszi!

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.21. 09:17:34

@amerea: "kb 5-6 nap volt. kihegyezve az `amerikai eleterzesre`"

A kifejezés, amit keresel, az a kamionos életérzés. :) Viccen kívül amúgy meg lehet csinálni 6 nap alatt, napi 8 óra vezetéssel (egy kb. ~4800km-es túrát írtál le).

Olyan, hogy amerikai életérzés, olyan szerintem nincs. Mindenkinek mást jelent. A barátodnak pl ezt. Nekem teljesen mást.

@Ikukám: Néztem neked Corvette-et. 3 hétre kb. 3500 dollárból megvan. New Jersey-ben kell felvenni, és San Francisco-ban leadni. 750 dollár az egyirányú felár. Biztosítást tudsz kötni 100 fontért alkusz cégnél, a benzin további 1500 dollár.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.21. 09:40:25

@moTa: Tökéletesen egyetértek veled. Mindenki másra vágyik, más nyaralás a megfelelő mindenki számára. Van aki butaságnak tartja, a gyűjtögetést egy amerikai útért, de különbözőek a célok. :) Gyerekekkel is jó nyaralni, csak a szervezés lesz egy kicsit neccesebb. Meg ugye egy-két kis gyermekkel nem biztos, hogy nekivág az ember egy hosszabb útnak, inkább a szomszédos országokba látogat.

@Áron Gergely Hamvas: Te már szakértő vagy a témában. :) A kamionos életérzés nagyon ott volt :D napi több ezer km-t levezetni nem biztos, hogy az az élmény, ami miatt az ember átutazza a fél világot, de ha valaki erre vágyik, hát hajrá. :)

Bellagio 2014.01.21. 09:45:49

@little troll:

Ha Kaliforniaban toltottel egy evet, akkor nem is ertem, hogy miert hasonlitod ossze Venice Beach-et Velencevel. Abszolut irrelevans osszehasonlitas, semmi ertelme.

Démonmac1 2014.01.21. 10:27:28

Fogalmazzunk úgy, hogy elég sok helyen jártam már a világon.
De Venice Beachot és Velencét összehasonlítani elég nagy ződség.
Mindkét helyen kiváló fotókat lehet készíteni, de jellegében erősen eltérő:))

nagyon ajánlom például a Santa Monica mólóját (meg a szoft vidámparkot rajta:) Azon a környéken remek kis kávézók, boltocskák, vendéglátóipari létesítmények, stb vannak.
Ja, meg night clubok is:)

Démonmac1 2014.01.21. 11:01:14

Kyoto Grand Hotel and Gardens(L.A.Downtown)
az épület tetején van egy japánkert (étteremmel) mű vízeséssel - parkkal.
nagyon hangulatos.(főleg azoknak éri meg, akik értékelik az ilyesmit:D

Péntek Úr 2014.01.21. 11:18:25

Hali! Vicces pont most meglátni ezt a posztot, mert barátnőmmel pár hónap múlva megyünk 12 éjszaka LA, 3 éjszaka Vegas.
Mondom az árainkat(/fő): Repjegy: 170k KLM, 12 éjszaka szállás: 100k ($444) LA-ben egy boutique hostelben, 3 percre gyalog a Dolbytól. Biztosítás: 10k
Vegasi rész: 3 éjszaka MGM Grand hotelben Virgin America repjeggyel és reptéri transzferrel oda-vissza + 2 show belépő = 63k/fő, Universal Studios Buy a Day Get 2014 Free jegy 18k ft ($84), Clippers jegy: 8k,

Mi tömegközlekedést és hostel hoppert fogunk használni, ugyanis nem egy dolog így könnyen elérhető Hollywoodon belül, a többi taxi (1-2 dolog), így közlekedésre 33k ($150) megy el. Kajára $25-t számolunk per fő per nap LA-ben, mivel van konyhánk de a Chipotle, In n Out, Fatburger, stb. se fog kimaradni, Vegasban $40-50.

Ez így: szuvenírekkel együtt kerek fél milla. Az egy dolog hogy lesz persze tartalékpénz, hogy ne haljunk éhen, vagy ragadjunk ott valahol, de ez a célösszeg, és szerintem tartható is, mivel nagy része ki van már fizetve.

d2net 2014.01.21. 12:57:43

10 éve voltunk kint,és k.b. 400ezerből kijött az egész.És voltunk Vegasban,meg S.F.-ban is.Azt elismerem,hogy én vagyok az ellenpont,de nem kell az ilyen árakat készpénznek venni.
De valamit azért el szeretnék mondani:Ha elhiszem a saját haverjaimnak,hogy a világon semmi sincs ott,akkor most pont ennyivel beljebb vagyok.És van egy illuzióm.
L.A.nem New York.!Ennyi stílustalan alulöltözött és mindenekelőtt koszos sudribunkót sehol nem láttam az úgynevezett szabad világban-vagy nyugaton,ha úgy tetszik..Botanikailag nagyon szép,ettől is olyan fájdalmas amit láttam,de szép kertekért nem kell a bolygót átrepülni.Ajánlom a buszközlekedést.3 dollár a napijegy,és a valóságot látod.Bár lehet,hogy úgy leszel vele mint NEO a kék meg piros tablettákkalVégezetül egy mondat az utolsó esténkről:
...Na holnap megyünk vissza a tiszta,és csíramentes nordbalkánra...

d2net 2014.01.21. 13:05:20

A hollyood bulevardon be lehet fizetni buszos kirándulásra Vegasba,meg a canyonhoz.Fölvesznek az iroda előtt,és kiraknak a szállodánál(átlag semmilyen,de jó helyen).Nem kell autót bérelni,meg bohóckodni a térképpel.A Stripen lehet gyalog is kolbászolni.Aztán visszavisznek és kiszállsz ott ahonnan elindultál........

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.01.21. 13:11:31

@Bellagio: na pontosan ezek a hajpolt lufik kurvara nem erdekelnek, inkabb satoroznek ket hetet barmelyik nemzeti parkban

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.01.21. 13:14:20

a masik meg a las vegas. emberek ezrei sporolnak evekig, hogy meglassak, van aki naszutra megy oda! hat bazdmeg, a sivatagban van egy hely, ahol minden kurva draga, es pillanatok alatt onkent elveszted a maradek zsetonodat a kaszinokban, ez akkora elmeny? remalom bazz

lioliom 2014.01.21. 15:58:19

@d2net: Köszi a hozzászólásodat!sokat segít egy döntésembe.3 éve voltam New Yorkba! Azóta is esz a fene,hogy újból menjek.De mindig beugrik,hogy jó lenne Nyugati part is.San-Francisco-Los Angeles!Mert hát nem vagyok olyan gazdag,hogy csak úgy ide is ,meg oda is.És már New Yorkot láttam,meg De mikor már eldöntöm újból jön,de ,hogy hát New York!Az a csoda!/nekem!/Hallottam innen onnan,hogy LA egy kalap fos.Azt hiszem ,hogy lehet,hogy Én inkább megtartom az illúziót és a gyüjtögetett pénzemet újból New Yorkra költöm!!!Ja 1 hét New York ,2 főre ,repjegy,szállás,biztosítás,belépő/Szab.szo-bor,Empire Building,Természettudományi múzeum,Guggenheim/Hopp on hoff 2 napos jegy 500e.Reggeli az árban.Élmény felbecsülhetetlen!

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.21. 16:14:34

@lioliom: Azért a Nyugati part az nem ugyanaz mint LA. Sőt. Ha nem ragaszkodtak volna az útitársaim LA-hez, akkor kihagytuk volna (utólag belátták ők is).

San Franciscot én nagyon szeretem. San Diego is nagyon szép hely. Ha csak a parton lévő nagyvárosokat nézzük.

Ha pedig olcsóbban akarsz kijönni, és maradnál a Keleti parton, akkor azért ott sem csak New York van... New Hampshire-i Egyetemen voltam egy félévet, és csinátunk pl. egy olyan tripet, hogy Montreal, Ottawa (itt max egy délután), Toronto, Niagara. Ha kell még New England, Kanada itinerary, akkor tudok segíteni, illetve van egy régebbi blogom: aron.hamvasok.net

Voltam párszor New Yorkban, de ha turistáskodni megy az ember, akkor mégegyszer visszamenni egy hétre szerintem nem éri meg.

lioliom 2014.01.21. 16:31:07

@Áron Gergely Hamvas: Köszi,hogy figyelemre máltattad írásomat!Nagyon jó,hogy ráakadtam erre az oldalra!Hát ez van.Amit írtál.Egyszerűen nem tudom mi legyen.Anyagilag nem áll úgy itthon az ember lánya,hogy csak úgy ide,oda.De szertné a max.kihozni a pénzéből.Moat aztán tényleg nem tudom!Mert ugye a bakkancslista,ha Amerikáról van szó és korlátlan lehetőségról akkor ahogy Te is írtad Keleti part+talán egy kis Washington.Aztán Nyugati part San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-Grand Canyon.Ha még nyernék akkor még Florida is!De nekem New York nagyon tetszett,igaz Én kissé őrült vagyok ez ügyben!Elolvasom a blogodat amit írtál és lehet,hogy élek a lehetőséggel!Köszi!

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.21. 17:27:07

@lioliom: Üdv a blogon! :) L.A. sok mindenkinek csalódás volt, én személy szerint azt mondom, hogy érdemes megnézni, de ha nem vonzz különösebben akkor körutat is lehet szervezni.

@Áron Gergely Hamvas: Buta kérdés, de nektek mi miatt nem jött be L.A.? Már annyian írtak rosszat róla, hogy kíváncsi vagyok a véleményedre. Szerintem vannak érdekes látnivalók és a hangulata sem rossz. :) Persze ez nem azt jelenti, hogy Amerika többi részét nem kell megnézni, sőt! :)

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.21. 18:30:48

@cityofangels: nincs olyan, hogy buta kérdés. :) Alapvetően nincs bajom LA-vel, viszont ha választhatnék nem oda mennék. Most azt mondanák, hogy "Áron, jövő héten LA-be kell menned két hétre melózni", akkor nem sírnék egy percet se. LA-ben is jól tudnám érezni magam meló után meg hétvégén. Ár-érték szempontból, tehát az én kontómra, viszont lista vége számomra.

Nem tömegközlekednék LA-ben, mert szerintem az ott pocsék (azért olyan olcsó). Ha csak nem kell Downtown LA-be mennem, akkor kocsi. Marina Del Rey, Venice, Santa Monica, Malibu strandjait próbáltam, és tetszett. A Getty Center, a Griffith Obszervatórium, a Mullholland drive kilátópontjai is tetszettek. Hollywood nem jött be, Beverly Hills egy lakópark, Rodeo drive nem érdekel, mert nincs kedvem luizvuttyont meg guccsit venni. Studio City egyszer élmény (egy nap). Eurodisney meg jobb mint az anaheimi originál. :)

Számomra, a néhány látványosságon és a strandokon kívül nem adott semmit. Ezen kívül el lehet mondani, hogy voltál ott, és majdnem láttad a Patrick Swayze-t, meg el lehet verni egy rakás pénzt.

Szóval LA nem rossz hely, egyszer, ha arra jár az ember, akkor miért ne nézze meg, ami útba esik, de ennyi. Egy Philadelphia/Baltimore mezőnyben versenyezhet. :P

Ráadásul La Jolla Beach vagy a PCH mentén néhány eldugott strand részemről kenterbe veri az össze LA-ben található strandot. (Najó, Manhattan Beach-en nem voltam marshmallow-t sütögetni, úgyhogy arról nem nyilatkozok, pedig állítólag az jó cucc.)

Hozzáteszem, hogy vidéki vagyok, és szédülök az aszfalton. LA helyett akkor már inkább dolgoznék két hétig Palm Springs-ben, és járnék délutánonként Joshua fákat nézni, meg Indian Canyont mászni. :)

Bellagio 2014.01.22. 09:45:43

@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke:

Las Vegas-nal nem sok olcsobb hely van az USA-ban, latszik, hogy csak masodkezbol szarmazo informaciokra tamaszkodsz.

A masik meg, hogy annyi program, latnivalo, szorakozasi lehetoseg es kulinaris elmeny var rad ott, hogy azt mondani, hogy pillanatok alatt elveszted a maradek zsetonodat, badarsag. Kapaszkodj meg, a varos bevetelenek 62%-a nem szerencsejatekbol szarmazik.

De nem veszunk ossze, mas erdekel teged, mas erdekel engem. En egy fel nap mulva mar unnam magam meg a legszebb nemzeti parkban is, a kirandulas szamomra elvesztegetett ido.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.22. 10:44:04

@Áron Gergely Hamvas: Köszi ez kedves tőled, mármint, hogy nincs buta kérdés. :) Köszi, hogy részletesen leírtad a véleményed, így már érthető és elfogadható, hogy nem ez lesz a kedvenc városod. Ezzel sincs is probléma, csak az olyan indoklások voltak érthetetlenek számomra, hogy 2-3 napnál tovább nincs mit csinálni L.A.-ben... ezt is megértem, de valami oka van annak, ha valaki így érzi. :)

"Most azt mondanák, hogy Áron, jövő héten LA-be kell menned két hétre melózni" - Na ez azért nem lenne rossz buli! :) Bár tényleg csak autóval érdemes közlekedni, ha nem akar az ember megőrülni, de még ezt is ki lehet bírni. Az idei évre milyen kiruccanásokat terveztek? (ha megkérdezhetem)

dutch 2014.01.22. 11:41:14

Sziasztok!
Sok pro és kontra felmerült a témával kapcsolatban, megírom az én tapasztalataimat is.

Három éve utaztunk kicsivel több mint két hétre Los Angelesbe. Ott lakik az unokatestvérem, így nála lakhattunk, ez hatalmas előny volt. Továbbá engem mindig vonzott ez a nagyváros+homokos óceánpart életérzés, ezek mellett nagy filmrajongó is vagyok.

Egyszerűen hihetetlenül élveztük az ott töltött időt, majdnem minden nap jártunk strandra, fürödtünk, vagy csak sétálgattunk. Az emberek kedvesek, mosolygósak voltak, az idő szép (szeptember), teljesen kicserélődtünk az ott töltött idő alatt. A los angelesi látványosságokat (hollywood, universal studio, griffith park, stb) három nap alatt letudtuk, de egy pillanatig nem éreztük utána, hogy unnánk.

Volt egy négy napos vegasi túra is, két nap a városban, egy nap Grand Canyon, egy nap pedig Hoover-gát. Kaszinózni kaszinóztunk, persze óvatosan, mert a büdzsé szűkös volt, de remekül éreztük magunkat, olyan volt mint egy nagy buli. A természeti látványosságok pedig elképesztőek. Sajnos nem jutottunk el több nemzeti parkba, de legalább lesz miért visszamenni.

Alapvetően aki vevő erre az amerikai hangulatra, illetve van némi fogalma a Los Angelesről/Vegasról, és még vágyik is oda, az nem fog csalódni. Nekünk eddig a legszebb utazásunk volt, és szeretnénk visszamenni, Akiben van némi ellenérzés Amerikával, vagy a csillogó/szórakoztató, de alapvetően felszínes, mélység nélküli kultúrával szemben, annak kár eljönni ilyen messzire ennyi pénzért. Szeritnem ez ilyen egyszerű.

Amiről még nem esett szó: a vásárlás. Egyszerűen hihetetlen, milyen olcsón milyen minőségű ruhákat tudtunk venni magunknak. Nekem már csak ezért is megérte, ugyanis az itthoni kínálat illetve ár/érték arány kiábrándító. A kint vásárolt 3 dolláros Old Navy farmerem pedig még most is olyan, mintha új lenne (tényleg ennyi volt, három különböző eladóhoz vittem oda megkérdezni, mert nem hittem a cédulának). De aki márkás órákat/táskákat akar venni a hazaihoz képest féláron, olyat is láttunk.

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.22. 12:23:11

@cityofangels: Elég sok dolog van most függőben, ezért nehéz lenne válaszolni a kérdésedre. A munkámból adódóan ráadásul azt se mindig tudom, hogy két-három hét múlva itthon leszek, vagy sem. Konkrétan tegnap tudtam meg, hogy két hét múlva nem leszek itthon. De pl. hogy márciusban melyik kontinensen leszek, azt most csak 33%-os bizonyossággal tudnám megmondani.

Síelni megyünk, mert az minden évben fix, és mindent ahhoz kell viszonítani. Egyéb magánutakkal kapcsolatos tervek viszont elég dinamikusan változnak. Volt már szó Tomorrowlandről, Izlandról, Transzszibériai vonatozásról, és Kuala Lumprurról - na ezek valószínűleg kimaradnak idén.

Egyébként minden évben úgy kezdődik a szervezés, hogy el kéne menni Amszterdamba, aztán ebből lett már Lengyelország, 3 ezer kilóméteres, sátrazós Eurotrip (Amszterdam kihagyásával :D), és két hetes nyugati parti roadtrip is.

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.01.22. 12:38:16

@dutch: Vásárlás témája. Abszolút egyetértek. Kütyük, tabletek, fényképezők, ruhák, brutálisan olcsó minden.**

Példa: Itthon 20 és 30 ezer között van egy Levi's farmer, kint 24 és 50 dollár között. Hollister, Abercrombie simán tud olcsóbb lenni mint itthon egy Springfield. Tommy, Polo Ralph Lauren, CK, Lacoste kint se 'olcsók', de mondjuk az itthoni ár fele. Pláne, ha olyan államban vásárolsz, ahol abszolút nincs sales tax (AK, DE, NH, OR, MT).

**General Disclaimer: 2014. évben a légiutasokra vonatkozó vámmentességi értékhatár 127 ezer forint. (www.nav.gov.hu/data/cms307729/4008_2013_2013.11.11.pdf)

Bellagio 2014.01.22. 13:17:08

@Áron Gergely Hamvas:

Ralph Lauren ing Las Vegas Fashion Outlet (Primm), 30-40 dollar, Europaban 70-100 euro. Eppen emiatt mar evek ota nem vettem semmi ruhat Europaban.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.23. 12:52:33

@Áron Gergely Hamvas: Érdekes munkád lehet, ha folyton utaznod kell! :) Az remek ha meló közben járhatod be a világot. Ez jó, hogy Amszterdamba készültök, csak éppen nem odamentek :D Gondolom veletek sem lehet unatkozni.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.24. 18:03:11

@dutch: @Áron Gergely Hamvas: @Bellagio: Ha már a vásárlás szóba jött, kíváncsi vagyok a véleményetekre az alábbi témával kapcsolatosan:
amerika-ad.blog.hu/2014/01/24/mit_es_hol_vasaroljunk_amerikaban
Ti melyik boltokban vásároltatok kaját, mindennapi cikkeket amíg kint voltatok? Meg voltatok elégedve a minőséggel, az árakkal? Ha van kedvetek osszátok meg ebben a témában is a véleményeteket. :)

dutch 2014.01.29. 15:42:07

@cityofangels: Élelmiszert a közeli Ralph's-ban vásároltunk, hasonló, vagy csak kicsit drágább áron, mint itthon, a minőség, de főleg a választék nagyon jó volt.

Gyorskaják tekintetében mi a jobb hamburgerláncokat preferáltuk: Johnny Rockets, In and Out Burger. Itt szuper kaják voltak, nem a hazai meki szint, hanem nagyságrendekkel jobb. 10-12 dollárért már komplett menüt kaptál, krumpli, ketchup, újratölthető üdítő. Ez hazai viszonylatban drága lehet, de kint egyáltalán nem az.
Subwayt és Starbucks-ot hanyagoltuk, az van itthon is. A Taco bell viszont tényleg jó.

A cikkben említett nagyobb láncok közül a Targetben voltam, az inkább egy jó Tesconak tűnt.
Volt egy BestBuy nevű műszaki cikkeket forgalmazó hely, az pedig olyan volt, mint egy kisebb Media Markt, a hazaihoz képest olcsóbb árakkal.

Ruhát egyértelműen a Ross-ban kell keresni, a nagy márkák kifutó modelljeit, illetve egyéb kiváló minőségű cuccokat töredékáron lehet megvenni.
A 3 dolláros farmert viszont a Santa Monica Blvd. egyik üzletében vettem, tehát még egy divatos vásárlóutcában is találhatsz remek árakat. Ez nem vonatkozik a Rodeo Drive-ra, az tényleg horror.

Mi meg voltunk elégedve a minőséggel és az árakkal is, főleg ruhák terén. Ami pedig meglepetés volt, az a választék, de minden téren.

cityofangels · http://amerika-ad.blog.hu 2014.01.29. 16:58:13

@dutch: Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataid! Azzal megleptél, hogy a Santa Monica Blvd. egyik üzletében vetted a 3 dolláros farmert, de jó tudni, hogy a divatos környékeken is vannak ekkora akciók.

A gyorséttermi 10 dolcsis ár hazai viszonylatban egy kicsit sok, de az ottani fizukhoz mérten teljesen megfizethető, főként ha a méretes adagokat is figyelembe vesszük. Na meg az emberek nem igazán visznek otthonról tízórait, ebédszünetben inkább kiugranak valami finomságért, számukra ez megszokott :)

numermetal 2014.02.04. 15:10:35

Én sajnos mg nem voltam és a közeljövőben ennyi pénzt össze sem tudok szedni rá, de egyszer nagyon szeretnék. Addig meg maradnak az itthoni kiruccanások. Lehet találni most egész jó kedvezményeket: redir.ec/vakacio20szazalek

asd007 (törölt) 2014.05.17. 18:47:57

A CIKKIRÓ OLYAN HÜLYE NYOMORÉK LÉCIK SOSE VOLT MÉG AZ EGYESÜLT AMERIKAI ÁLLAMOKBAN

BizAir 2014.07.20. 00:58:32

Nagyon komoly ez a cikk, néha hangosan szisszentem fel a felemlített árakon, de a csúcs: "Már 160 ezer forinttól kaphatunk jegyet, de legalább két héttel az utazás előtt foglaljuk le." :D :D :D

Innentől a többi már csak ráadás volt...

ikszel 2014.09.04. 00:11:27

@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke: " masik meg a las vegas. ... a sivatagban van egy hely, ahol minden kurva draga, es pillanatok alatt onkent elveszted a maradek zsetonodat a kaszinokban"

Vegasban volt a legolcsóbb szállásunk: 4-csillagos szálloda 2 felnőtt + 2 gyerekkel napi 39 USD!!

Persze arra utaznak, hogy sokkal többet hagysz a szálloda kaszinójában, de én megálltam minusz 20 dolcsinál, nem igazán kötnek le a játékgépek.
Ennyibe kerül egy kéthetes Los Angelesi nyaralás - Amerika az álmok országa
süti beállítások módosítása